Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Tak naprawdę nic się nie zmieniło w sposobie postrzegania reklamy na przestrzeni wieków. Tak jak 100 lat temu, tak i dzisiaj odpowiedni komunikat informuje o istnieniu konkretnego produktu czy usługi. Zmieniły się tylko formy i kanały promocji, dostosowujące się zmieniających się czasów.

Najpopularniejsze formy reklamy obecnie?

 

Dobre pytanie, na które obecnie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jeszcze 20 lat temu szybko można było rzec, że jest to telewizja, radio i prasa. Obecnie wszystko wywrócił internet, ale nie spowodował on likwidacji innych kanałów zdobywania klientów oraz promocji produktów. Po prostu zajął ich miejsce i obnażył słabe punkty.

Internet to przede wszystkim szybkie i aktualne przekazywanie różnych wiadomości oraz treści, które umożliwia dotarcie do każdego zakątka Polski oraz do milionów użytkowników sieci. Nie działa jednak tak jak prasa, radio czy telewizja, gdyż, aby użytkownik trafił na konkretną reklamę musi ją znaleźć. Dlatego ogromną przewagą np. telewizji czy radia są bloki reklamowe, gdzie odbiorca widzi to co po prostu mu się podaje. Reklamy zaś nie muszą być dostosowane do tematyki serwisu, na którym się ukazują i trafiają do zdecydowanie szerszego grona odbiorców.

Dlatego też wybór konkretnej formy reklamy musi być dostosowany do reakcji jaką nadawca chce wywołać u adresata. I właśnie z tego względu nie można powiedzieć, że najpopularniejszą formą reklamy jest internet, choć statystycznie wybierany jest najczęściej.

 

Nowoczesne formy promocji

Obecnie rzadko która firma nie działa w internecie. Nigdy dotąd nie istniała tak bezpośrednia forma dotarcia do klienta jaką jest internet. Dlatego podstawą promocji jest stworzenie nowoczesnej, a także dostosowanej do urządzeń mobilnych strony internetowej. Na tej stronie internetowej można umieścić szczegółowe informacje o ofercie, samej firmie, a także zaprezentować to w ładnej i estetycznej formie.

Niestety wyszukiwanie informacji w internecie nie jest proste i w zdecydowanej większości odbywa się na zasadzie przeglądania listy wyszukiwań. Przez co w najlepszej pozycji są firmy, które pojawiają się na samym szczycie listy wyszukiwań. Dlatego obecnie najpopularniejszą formą promocji firmy w internecie jest pozycjonowanie serwisu, które może odbywać się na różne sposoby. Poprzez marketing szeptany, publikację artykułów tematycznych w serwisach branżowych i nie tylko. Możliwość promocji jest bardzo dużo.

Innym sposobem jest wykupienie banerów reklamowych w serwisach tematycznych oraz ogólnopolskich serwisach. Jest to rozwiązanie droższe i nie koniecznie sprawdzi się w przypadku firm, które działają lokalnie.

Kolejną formą promocji jest udział firmy w kampanii mailingowej. Odbywa się to na zasadzie rozsyłania poczty elektronicznej z ofertą firmy. Jednak w wyniku rozpowszechnienia tego sposobu oraz wykorzystywania go w złym celu, kampania mailingowa odbierana jest pejoratywnie.

 

Materiały reklamowe, czyli tradycyjne przedstawienie oferty

Aby zdobyć tradycyjne materiały reklamowe należy udać się do firmy, która zajmuje się opracowaniem graficznym oraz drukiem materiałów. Przykładem takiej firmy, jest agencja reklamowa Unigraf z Bydgoszczy. Umowy sprzedaży bądź współpracy podpisuje się tylko w czasie bezpośrednich spotkań, dlatego bardzo ważny jest poprawny kontakt z klientem i budowanie wizerunku swojej firmy. Bardzo pomagają w tym podstawowe materiały reklamowe jakimi są wizytówki, foldery, katalogi czy nawet kalendarze. Zdecydowana większość firm zamawia materiały firmowe, gdyż w ten sposób podkreśla swoją pozycję i rozpoznawalność, czyli markę.

Jeszcze innym kanałem promocji jest wykorzystanie poligrafii, czyli druku książek oraz albumów związanych z danym wydarzeniem. Wiele firm korzysta z tej formy, gdyż bardzo ważne jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Ten zaś zdobywa się na podstawie wykonanych zleceń, oferowanych produktów czy uczestnictwa w różnych eventach czy formach promocji.

Nie ulega wątpliwości, że reklama jest dźwignią handlu. Wie o tym każda agencja reklamowa oraz wszystkie firmy, które aby utrzymać się na rynku nieustannie muszą inwestować i unowocześniać swoją ofertę. Drugą dźwignią jest solidność i rzetelność wykonywanej pracy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:




fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E