Reklama display traci, wzbija się SEM

01-02-2012, 23:27

Na przestrzeni dwóch lat wydatki na reklamę typu display w internecie maleją. Rosną natomiast wydatki na SEM - wynika z danych ARBOinteractive.

ARBOinteractive podaje, że w pierwszej połowie 2011 roku struktura wydatków reklamowych w połowie należała do telewizji (51%), w 15% do internetu. 11% wszystkich wydatków na reklamę wydano w magazynach, a tylko 1% w kinie. Począwszy od drugiego kwartału 2009 roku wydatki na reklamę display w internecie spadają. Wówczas 50% wydatków kierowano na tę reklamę, a dziś jest to 42%. Wzrosły natomiast wydatki na SEM, a mniej więcej na takim samym poziomie są wydatki na ogłoszenia i e-mail.

Infografika ARBOinteractive na temat reklamy internetowej 2011
fot. ARBOinteractive - Infografika ARBOinteractive na temat reklamy internetowej 2011
Według ARBOinteractive największy udział w reklamie display w internecie miały branże: media, książki, CD i DVD (16,36%), pozostałe (14,67%), telekomunikacja (14,62%), handel (11,9%), czas wolny (9,07%), finanse (8,28%), motoryzacja (4,72%), podróże i turystyka, hotele i restauracje (3,44%) oraz komputery i AV (2,92%).

Czytaj też: Raport IAB: narzędzia graficznej reklamy online

Reklamę display w blisko połowie zdominowały formy billborad & double billboard (49%), co trzecia to reklama rectangle & box (30%), co dziesiąta skyscraper (12%). W 5% stosowano natomiast reklamy w formie layer.

Wszystkie dane dostępne są na infografice (patrz wyżej).


Następny artykuł » zamknij

TP sprzedaje PayTel

Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031