Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rejestracja telefonów na kartę: UOKiK bada uczciwość reklam, UKE i ZUS ponaglają

16-11-2016, 08:47

Przypominamy, że jest coraz mniej czasu na zarejestrowanie kart SIM w usługach pre-paid. Urzędy ponaglają spóźnialskich, operatorzy obiecują bonusy. Tylko czy obiecują w sposób uczciwy?

Mamy połowę listopada i wciąż wiele osób nie zarejestrowało swoich telefonów na kartę. Należy to zrobić do 1 lutego 2017 roku, albo karta zostanie wyłączona. Część niezarejestrowanych kart SIM z pewnością jest nieużywana, co zmusi operatorów do rewizji swoich danych o liczbie klientów. Poza tym znajdzie się wielu ludzi faktycznie korzystających z niezarejestrowanej karty i czekających z rejestracją na ostatnią chwilę. Będą też ludzie wciąż zdziwieni tym obowiązkiem oraz... rozczarowani. Do tej ostatniej grupy będą należeć Ci, którzy liczyli na świetne bonusy za rejestrację. 

Różne urzędy zaczynają podejmować działania z myślą o rozczarowanych i spóźnialskich.

UOKiK bada reklamy

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił przyjrzeć się reklamom operatorów. Wszczął postępowania wyjaśniające dotyczące: P4, Polkomtel, Orange Polska i T-Mobile Polska. Urząd zbada reklamy zachęcające do zarejestrowania karty SIM. Należy podkreślić, że postępowanie prowadzone jest w sprawie, ale nie przeciwko operatorom.

- Sprawdzimy, czy informacje przekazywane w reklamach są jasne dla klientów i nie wprowadzają ich w błąd. Analizujemy np. czy konsument został odpowiednio poinformowany, jak długo może korzystać z przyznanych bonusów. Ważne jest, aby oprócz korzyści związanych z dodatkowymi minutami, czy pakietem danych, abonent wiedział, na jakich warunkach może z nich skorzystać – mówi Marek Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Przy okazji urząd przypomniał, że reklama nie może wprowadzać w błąd, nawet poprzez tę graficzną warstwę przekazu reklamowego. Nie powinno być tak, że eksponuje się korzyści jednocześnie ukrywając w "drobnym druczku" ważne dla klienta informacje (np. o ograniczeniach związanych z korzystaniem z oferowanych bonusów).

UKE i ZUS informują

Tymczasem Urząd Komunikacji Elektronicznej postanowił dogadać się z ZUS-em aby dotrzeć z informacją o obowiązku rejestracji do jak największej liczby osób. 

We wszystkich oddziałach i inspektoratach ZUS w całym kraju, poprzez system komunikacji oparty o monitory ekranowe, wyświetlane są dla interesantów ZUS najważniejsze informacje dotyczące rejestracji kart pre-paid. UKE i ZUS zwracają się z prośbą do wszystkich interesantów ZUS o zapoznanie się z treścią  wyświetlających się na monitorach komunikatów i zachęcają do zarejestrowania posiadanych kart pre-paid.

Przy okazji urząd przypomina, że szczegółowe informacje na temat rejestracji kart pre-paid można uzyskać w Centrum Informacji Konsumenckiej UKE, telefonicznie pod numerem infolinii 801-900-853 lub 22 534-91-74 oraz w 15 Delegaturach UKE. 

Masz blisko na pocztę?

Jeśli już mowa o rejestracji pre-paidów to wypada przypomnieć, że w akcji pomaga Poczta Polska. Firma jest partnerem Orange, Play, Plus i T-mobile w tym zakresie. Od sierpnia do października br. w placówkach Poczty Polskiej rejestracji dokonało ponad 150 tys. osób.

Chcąc zarejestrować kartę, wystarczy mieć przy sobie dokument potwierdzający tożsamość i kartę SIM. Procedura nie powinna trwać długo. Lepiej iść teraz, bo później będzie tłok.

Czytaj także: Rejestracja kart SIM ruszyła. Jak to załatwić, gdzie i do kiedy?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR