(akt.) Raty PayU na Allegro na własne ryzyko?

, 09-07-2012, 17:04

Zastanów się dwa razy, zanim coś sprzedasz lub kupisz na Allegro na raty. Problem pojawia się, gdy bank nie przyzna kupującemu kredytu i dotyczy zarówno sprzedawcy, jak i kupującego. W aktualizacji przedstawiamy stanowisko PayU.

Allegro wraz z końcem czerwca udostępniło możliwość zakupu na raty u sprzedawców z kontem firma. Raty oferowane są pod marką PayU, jednak to Alior Sync udziela kredytu.

Na forum nikoniarze.pl jeden z użytkowników, który dokonał zakupu, korzystając z nowej usługi portalu, ostrzega przed ratami PayU na Allegro. Nie otrzymałem kredytu, więc chcę zrezygnować z zakupu, ale... i tu uwaga nie ma takiej opcji nigdzie - pisze rozżalony użytkownik Allegro (pisownia oryginalna).

Kupujący zwrócił się do serwisu, aby rozwiązać problem. Odpowiedź przedstawiciela Allegro była zaskakująca: nikt nie zwalnia kupującego z umowy kupna, którą zawarł - decyzją serwisu nie otrzyma on ostrzeżenia, jednak jest to wyłącznie wewnętrzny mechanizm, podobnie jak system komentarzy. Sprzedający może domagać się zapłaty za przedmiot, ma do tego prawo, podobnie jak w każdej innej sytuacji.

Czytaj też: Kantory internetowe wyrastają jak grzyby po deszczu

Wygląda na to, że sprzedający ma również prawo do tego, aby zakończyć sprzedaż (wystawić komentarz), mimo że do transakcji nie doszło. Oprócz tego sprzedający musi poczekać przynajmniej 7 dni od daty sprzedaży na zwrot prowizji. O ile ta zostanie mu zwrócona, bo o tym decyduje pracownik Allegro.

Allegro informowało wcześniej, że z zakupu będzie można zrezygnować, gdy kupującemu nie zostanie przyznana zdolność kredytowa. Tę samą informację potwierdziła dziś Joanna Wagner z Allegro, jednak na pytanie, jak to uczynić, nie otrzymaliśmy już odpowiedzi. Z samego rana wysłaliśmy także zapytanie do przedstawicieli PayU, jednak do tej pory nie udzielono nam odpowiedzi.

Aktualizacja

PayU twierdzi, że: w sytuacji, gdy nie dojdzie do zawarcia umowy kredytowej między bankiem a kupującym, kupujący może skorzystać z innej formy zapłaty za towar bądź odstąpić od umowy na zasadach przewidzianych prawem. System komentarzy służy wymianie subiektywnych opinii o przebiegu transakcji, daje też możliwość odpowiedzi na komentarz i wyjaśnienia przyczyn nieporozumienia. Nie wydaje nam się, by rozsądnie działający sprzedający wystawiał kupującemu negatywny komentarz w sytuacji, gdy kupujący w dobrej wierze skorzysta z przysługujących mu praw.

Z powyższej wypowiedzi wynika, że jeśli kredyt nie zostanie przyznany, należy mieć nadzieję, iż sprzedający nie wystawi negatywnego komentarza pomimo braku finalizacji sprzedaży.


Źródło: nikoniarze.pl, Dziennik Internautów
Wszystkie Listy czytelników kierowane do DI są czytane przez redaktorów. Niektóre pytania / prośby do redakcji mogą dotyczyć szerszego grona internautów, wymagać wypowiedzi ekspertów lub zainteresowanych stron, wówczas traktowane są jako tematy interwencyjne. Wszelkie sprawy, którymi Waszym zdaniem powinniśmy się zająć prosimy kierować na adres: interwencje@di.com.pl
Komentuj na Facebooku
Komentarze
comments powered by Disqus
To warto przeczytać




fot. KPRM




fot. KPRM


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.