Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pusty SMS? Ta reklama to oszustwo

Dziennik.pl 08-11-2010, 17:55

Nieetyczna, wprowadzająca odbiorców w błąd - tak Komisja Etyki Reklamy oceniła reklamę loterii "Pusty SMS", która przekonuje, że jeden darmowy SMS wystarczy, by mieć szansę na wygraną nawet pół miliona złotych. Eksperci uznali, że to tylko początek wyłudzania kolejnych SMS-ów po 4 zł każdy. Loteriom ma się przyjrzeć UOKiK.

Organizująca loterię spółka Internetq Poland odpierała zarzuty, wskazując m.in. że udział w loterii był dobrowolny, a o kosztach informował jej regulamin. Ponadto spółka podkreślała, że Ustawa o grach hazardowych jasno wskazuje, iż w loterii audio-tekstowej uczestniczy się poprzez przesłanie odpłatnej wiadomości SMS lub nawiązanie odpłatnego połączenia telefonicznego, zatem z definicji przesłanie nieodpłatnej wiadomości SMS nie może uprawniać do udziału w losowaniu nagród i powoduje jedynie rejestrację danej osoby w loterii.

Według Internetq Poland Sp. z o.o. przeciętny konsument przy odbiorze opisanej reklamy miał możliwość podjęcia świadomej decyzji odnośnie swojego udziału w loterii "Pusty SMS".

Komisja Etyki Reklamy stwierdziła jednak, że reklama wprowadza konsumentów w błąd i nadużywa zaufania odbiorców, wykorzystując ich brak doświadczenia lub wiedzy. Przeciętny konsument ma prawo uważać, że tym pierwszym wysłanym SMS-em został włączony do udziału w loterii i bierze udział w losowaniu nagród - orzekła Komisja.

Sprawą loterii "Pusty SMS" i jej podobnych zajmuje się także Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do Urzędu wpłynęło już blisko sto skarg m.in. na nieudostępnianie regulaminu loterii czy uzależnianie zdobycia nagrody od wysłania tylko jednego SMS-a, gdy okazuje się, że należy ich wysłać wiele.

Więcej szczegółów w serwisie Dziennik.pl w artykule pt. Pusty SMS? Ta reklama to oszustwo

PAP

dziennik.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *