"Pudełkowe" data center na topie

08-10-2018, 17:41

Opublikowano globalne wyniki sprzedaży systemów konwergentnych w drugim kwartale 2018 roku. Wartość tego segmentu rynku wyniosła 3,5 mld dolarów - o ponad 9% więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost zaliczyły jednak rozwiązania hiperkonwergentne, generując ponad 1,5 mld dolarów zysków.

W swoim raporcie firma IDC wyróżniła kilka kategorii systemów konwergentnych. Są to: infrastruktura zintegrowana, architektura referencyjna i zintegrowane platformy. Ostatnią kategorię tworzy infrastruktura hiperkonwergentna (HCI). To segment rynku, który zanotował największą dynamikę wzrostu - aż o 78,1% w ujęciu rocznym.

Era hiperkonwergencji?

Jedną z najważniejszych cech infrastruktury hiperkonwergentnej jest integracja wielu elementów składowych w ramach jednej usługi. W efekcie wdrażanie systemów HCI jest znacznie szybsze – można je zainstalować nawet w ciągu 2 minut. Fizyczna infrastruktura HCI może zostać przy tym umieszczona w siedzibie przedsiębiorstwa, dzięki czemu biznes nie musi się obawiać o kwestie prawne. Z kolei dzięki warstwie programowej zarządzanie tego typu systemami IT staje się prostsze i tańsze oraz nie wymaga dodatkowych rąk do pracy.

Gdy brakuje rąk do pracy

Kwestia zatrudnienia jest o tyle istotna, że według najnowszego raportu ManpowerGroup wynika, że 52% polskich firm ma problem ze znalezieniem nowych pracowników. Na samym rynku IT brakuje ok. 50 tys. takich pracowników, a niejednokrotnie nie mają oni też odpowiednich umiejętności. Według Gartnera, nawet 70% pracowników na całym świecie nie posiada kompetencji, by umożliwić swoim firmom cyfrową transformację.

Stanisław Bochnak, Senior Business Solutions Strategist w VMware Polska zaznacza, że problemy kadrowe są szczególnie odczuwalne, gdy polskie firmy chcą się rozwijać i zakładać nowe oddziały – w Polsce i za granicą. Nie dość, że stworzenie odpowiedniego zaplecza IT ma swoją cenę, to do tego brakuje im odpowiedniego personelu technicznego – w terenie. Rozwiązania hiperkonwergentne według eksperta mają być remedium na tego typu problemy. Dlaczego? Zarządzanie takim centrum odbywa się z poziomu konsoli, którą obsługują specjaliści IT znajdujący się w firmowej centrali. Większość skomplikowanych zadań realizowana jest jednak przez oprogramowanie dostawcy. Dzięki wirtualizacji i automatyzacji, do obsługi większej liczby oddziałów nie trzeba zatrudniać dodatkowych pracowników, co ma bezpośrednie przełożenie zarówno na niższe koszty działania jak i na poprawę niezawodności.

Źródło: VMware Polska


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.