Przenoszenie numerów w jednej sieci nie zawsze możliwe

06-07-2009, 13:37
Listy Czytelników

Jeden z naszych Czytelników chciał przenieść numer z sieci 36i6 do Simplusa. Dowiedział się, że jest to niemożliwie, mimo iż Prawo telekomunikacyjne wchodzące w życie w dniu dzisiejszym "daje prawo do zachowania numeru przy zmianie dostawcy usług, niezależnie od tego, czy nowy dostawca działa w sieci innego, czy tego samego operatora". Jak to więc jest z tym nowym prawem?

List Czytelnika z dn. 6 lipca 2009 r. (pisownia zgodna z oryginałem)

Otóż posiadam telefon w sieci 36i6 i chciałbym przenieść numer do oferty Simplusa. Ponieważ są to usługi, które działają u tego samego operatora, bo 36i6 jak i simplus należy do Plusa nie mogłem zmienić tej sieci rzekomo do dnia dzisiejszego. Od dzisiaj miało być to możliwe. W serwisie Telepolis (http://telepolis.pl/news.php?id=15170) przeczytałem:

"Dodatkowo, dochodzi uprawnienie abonenta i użytkownika prepaid do zachowania numeru przy zmianie dostawcy usług, niezależnie od tego, czy nowy dostawca działa w sieci innego, czy tego samego operatora. Takie rozwiązanie jest nowością. W chwili obecnej z uprawnienia korzystać można wyłącznie w sytuacji, gdy numer przenoszony jest do dostawcy działającego w sieci innego operatora."

Kiedy zadzwoniłem do UKE, Pani telefonistka powiedziała mi, że nie ma takiej opcji. To samo powiedział mi konsultant Plusa. Jeżeli tak rzeczywiście jest, że nie mogę przenieść numeru w ten sposób jest to po prostu bez sensu, bo teoretycznie mogę za darmo przenieść w 24 godziny numer do innego operatora, np do Ery, a następnie w kolejne 24 godziny zmienić operatora na Plusa. Czy możecie Państwo dowiedzieć się od osób "z góry" jak to właściwie z tym jest?

Na pytania nasuwające się w związku z listem odpowiedział dla Dziennika Internautów Jacek Strzałkowski, rzecznik prasowy UKE.

Zarówno pracownik infolinii UKE, jak i konsultant sieci Plus mają rację. Ustawa Prawo telekomunikacyjne nie nakazuje operatorom przenoszenia numerów pomiędzy usługami w tej samej sieci, a tu mamy do czynienia z żądaniem użytkownika przeniesienia jego numeru pomiędzy dwiema usługami u tego samego dostawcy (Polkomtel).

Przepis ustawy dotyczy przejścia z numerem do nowego dostawcy, tj. do nowej sieci komórkowej lub do nowego dostawcy usług działającego w naszej sieci macierzystej - tj. operatora wirtualnej sieci MVNO.

Oczywiście ustawa nie zabrania operatorom, by już dziś zgodzili się na przenoszenie numerów pomiędzy własnymi usługami (np. z taryfy abonamentowej na usługę na kartę pre-paid). Tyle że obecne przepisy tego nie nakazują, więc wszystko zależy od dobrej woli operatora i tego, jak traktuje swoich klientów.

Więcej o Prawie telekomunikacyjnym w Dzienniku Internautów 


Źródło: DI24.pl
UWAGA: UWAGA: Wybrane listy, przesłane do redakcji Dziennika Internautów, publikujemy, by umożliwić ich autorom dotarcie do szerszego grona odbiorców. Czytelnicy mogą podzielać zawarte w nich poglądy lub mieć odmienne zdanie - zachęcamy do wyrażania swoich opinii w komentarzach. Treści publikowanych listów mogą zawierać prywatne poglądy internautów, które nie odzwierciedlają poglądów redakcji DI. Listy prosimy kierować na adres: listy@di.com.pl
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy