Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przejście z IPv4 na IPv6 - jak się przygotować. Poradnik dla firm

Patrick Bedwell 08-06-2011, 14:03

W związku ze stopniowym wyczerpaniem się nieprzypisanych adresów oraz ograniczoną dostępnością przypisanych adresów w obrębie protokołu IPv4 sieci każdej wielkości muszą przygotować się na nadejście IPv6. Aby pomóc zrozumieć zakres migracji i dostarczyć możliwie jak najwięcej wczesnych ostrzeżeń, eksperci z Fortinetu stworzyli listę kontrolną 3 przedsięwzięć, które powinny zostać podjęte przed dokonaniem przejścia z IPv4 na IPv6.

Każde urządzenie, które łączy się z siecią IP powinno wspierać IPv6, a dostawcy treści i usług powinni przenosić swoje struktury do IPv6. Urządzenia, które dotąd funkcjonowały w oparciu o standard IPv4, będą musiały zostać zaktualizowane do obsługi protokołu IPv6. Niestety, wiele starszych produktów, które działają w sieci IPv4 nie ma możliwości żadnego upgrade'u i ze względu na brak jakiegokolwiek oprogramowania niezbędnego dla IPv6, konieczne będzie ich usunięcie.

Wyzwanie dla administratorów sieci polega na tym, że wielu dostawców do dziś nie podjęło odpowiednich kroków i nie rozwinęło swoich produktów tak, aby były zgodne z IPv6. Sprzedawcy śpieszą się teraz, by zapełnić lukę zgodności IPv6 i zapobiec rezygnacji klientów, którzy mogliby zacząć korzystać z usług konkurencji. Jedno z  najważniejszych, wybiegających w przyszłość pytań, które zaczynają sobie teraz zadawać administratorzy, brzmi „Czy ten produkt jest zgodny z IPv6?”.

Aby pomóc zrozumieć zakres migracji i dostarczyć możliwie jak najwięcej wczesnych ostrzeżeń, stworzyliśmy listę kontrolną 3 przedsięwzięć, które powinny zostać podjęte przed dokonaniem przejścia z IPv4 na IPv6:

1. Remanent: IPv6 ma wpływ na każde urządzenie i aplikację w sieci. Pierwszym krokiem do udanej migracji jest przeprowadzenie inwentaryzacji wszystkich urządzeń, które są obecnie podłączone do sieci.

2. Badania: Po inwentaryzacji dokonaj przeglądu, czy dostawcy rozwiązań, z których korzysta Twoja firma, planują wprowadzenie aktualizacji, która zapewni zgodność urządzenia z wymogami nowego protokołu. Badania te odkryją przygotowanie dostawców oraz pokażą, czy urządzenie wymaga zwykłej aktualizacji oprogramowania czy pełnej wymiany sprzętu.

  • Pamiętaj, aby uważnie się przyjrzeć. Ważne jest, aby upewnić się, że producenci będą dostarczać funkcję parzyście w IPv6. Na przykład: w kwestii bezpieczeństwa sieci wielu dostawców twierdzi, że wspiera IPv6. Jednakże przekazanie pakietu danych z jednej strony zapory na drugą nie jest tym samym, co możliwość wykonania głębokiej inspekcji pakietów z możliwością wykrycia szkodliwych treści lub niechcianych aplikacji.
  • Nie wierz we wszystko, co czytasz. Sprawdź, czy możesz zweryfikować twierdzenia dostawcy. W bezpieczeństwie sieci przekłada się to na testowanie produktu do zdolności wykrywania i blokowania tych samych zagrożeń w IPv6, które wykryto w IPv4. Co więcej, może nastąpić spadek wydajności dla ruchu IPv6, a niektórzy sprzedawcy nie zapewnią przyspieszenia  sprzętu w IPv6, jak robią to dziś w IPv4.
  • Spójrz na całą linię produktów dostawcy. Czy produkty dostawcy zgodne z IPv6 są przeznaczone dla Twojego segmentu rynku? Czy jest to raczej dostarczanie wybranych produktów w celu zaspokojenia potrzeb klientów z tzw. wyższej półki? Sprawdź certyfikaty produktu: nawet jeśli wielu producentów twierdzi, że jest on zgodny z IPv6, to lepiej sprawdzić, czy zostało to potwierdzone przez neutralne osoby trzecie, takie jak JITC (US Defense Department Certification).

3. Budżet: ostatnie, ale nie mniej ważne. Po zidentyfikowaniu tych systemów, dla których będziesz musiał zakupić aktualizacje (sprzęt lub oprogramowanie), musisz znaleźć sposób, aby za nie zapłacić. Im szybciej zrozumiesz koszty związane z IPv6, tym łatwiej będzie Ci połączyć je z normalnym cyklem odświeżania sprzętu. Ostatnią rzeczą, którą chcesz robić, to musieć wyjaśniać, skąd bierze się potrzeba wygospodarowania budżetu awaryjnego do rozwiązania problemu, który w przemyśle znany jest od lat.

 Patrick Bedwell, wiceprezes ds. marketingu produktów Fortinet


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E