Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Komisja Europejska prawdopodobnie zatwierdzi w tym miesiącu przejęcie firmy DoubleClick przez Google. Regulator jest zdania, że fuzja ta nie wpłynie na ograniczenie konkurencji na rynku reklamy internetowej.

Komisja Europejska (KE) wszczęła postępowanie w sprawie przejęcie DoubleClick przez Google w listopadzie ubiegłego roku. Mimo zapewnień ze strony Amerykanów, że obie firmy działają w różnych segmentach rynku, KE chciała mieć pewność, że transakcja ta nie wpłynie na ustanowienie monopolu na rynku europejskim.

Pojawiły się też wątpliwości, czy wspomniane przejęcie nie będzie stanowiło zagrożenia dla danych osobowych internautów. Google odpierało te zarzuty, argumentując, że podobnej dyskusji nie było w przypadku przejęć dokonanych przez jej konkurentów.

Unia Europejska ma czas do 2 kwietnia na zatwierdzenie przejęcia. Niepodjęcie żadnej decyzji równać się będzie z wydaniem zgody na dokonanie transakcji. Jeśli jednak Komisja dopatrzy się możliwości znacznego ograniczenia konkurencji na rynku reklamy internetowej, może zablokować przejęcie, przedstawiając swoje zastrzeżenia. Udzielone przez Google wyjaśnienia mogą stać się podstawą do wydania pozytywnej decyzji.

Neelie Kroes, komisarz ds. konkurencji, zleciła w zeszłym roku zbadanie, czy samodzielne działanie DoubleClick pozwoliłoby firmie stać się poważnym konkurentem dla Google. Z informacji serwisu PCWorld wynika, że Komisja nie dopatrzyła się takiej możliwości.

Do sfinalizowania transakcji brakuje tylko zgody władz europejskich. Amerykańska Federalna Komisja ds. Handlu zatwierdziła opisywane przejęcie już w grudniu zeszłego roku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: PC WORLD



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR