Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Przedłużasz umowę? Możesz zapłacić więcej

03-01-2011, 15:50
Listy Czytelników

Nie wszyscy usługodawcy, przedłużając swojemu klientowi umowę np. na dostęp do internetu, oferują lepsze lub podobne warunki do tych świadczonych na mocy poprzedniej umowy. Dlaczego tak się dzieje?

Do Dziennika Internautów zgłosił się Czytelnik z prośbą o wyjaśnienie sytuacji, gdy przy przedłużeniu umowy dostawca internetu (Multimedia Polska w Rzeszowie) oferuje gorsze warunki niż w poprzedniej umowie.

Wraz z końcem stycznia 2011 kończy mi się umowa okresowa. Posiadam aktualnie łącze 6144/512 (w nocy przyśpiesza do 20 Mb w godz. 24-13, wcześniej przyśpieszało do 8 Mb w godz. 23-14). Umowa, która się kończy, została zawarta na okres 12 miesięcy - abonament miesięczny wynosi 59 zł brutto. Koszt aktywacji, jaki poniosłem to 49 zł (cena aktywacji jest nadal taka sama, przy umowach na 12 miesięcy wynosi 49 zł, a przy umowach na 24 miesięcy wynosi 9 zł).

>> Czytaj też: Kłopotliwa umowa z Dialogiem

Sonda
Spotkałeś/łaś się z podobnymi praktykami w innych firmach?
  • tak, osobiście
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Przy przedłużeniu umowy firma zaoferowała takie same warunki, jak w poprzedniej umowie, ale za 69 zł miesięcznie. Dla nowych klientów Multimedia oferuje dostęp do internetu za 49 zł miesięcznie, a wliczając koszty aktywacji, podpisanie zupełnie nowej umowy stanie się opłacalne po ok. 3 miesiącach.

Krystyna Kanownik, rzecznik Multimedia Polska, nie widzi w tej sytuacji nic nadzwyczajnego. Tłumaczy, że każdy z operatorów ma możliwość ustalania cen według własnych kryteriów, a każda oferta handlowa jest wypadkową przyjętej przez spółkę strategii marketingowej. Przedstawicielka dostawcy internetu nie chciała odpowiedzieć na więcej pytań ani ocenić wartości nowego i aktualnego klienta.

>> Czytaj też: Zmiana regulaminu usług a wypowiedzenie umowy na przykładzie Orange

Operator nie ma obowiązku oferowania lepszych warunków od poprzednich. Jak tłumaczy Anna Lewandowska z Urzędu Komunikacji Elektronicznej: firma oferująca dostęp do internetu ma możliwość ustalenia własnej ceny za tę usługę, jednak zawsze będzie ona uzależniona od warunków ekonomicznych i rynkowych – kosztów świadczenia tej usługi i ofert innych przedsiębiorców konkurujących w branży telekomunikacyjnej.

Wynika z tego jasno, że nie należy mieć 100 proc. pewności co do otrzymania lepszych warunków przy przedłużeniu umowy, choć rynek telekomunikacyjny jest na tyle konkurencyjny, że taka praktyka gratisów i lepszych ofert jest na porządku dziennym.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl

UWAGA: UWAGA: Wybrane listy, przesłane do redakcji Dziennika Internautów, publikujemy, by umożliwić ich autorom dotarcie do szerszego grona odbiorców. Czytelnicy mogą podzielać zawarte w nich poglądy lub mieć odmienne zdanie - zachęcamy do wyrażania swoich opinii w komentarzach. Treści publikowanych listów mogą zawierać prywatne poglądy internautów, które nie odzwierciedlają poglądów redakcji DI. Listy prosimy kierować na adres: listy@di.com.pl