Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Profile na portalach społecznościowych mogą mieć wpływ na karierę zawodową

14-05-2010, 23:40

Niemal 40 procent firm z branży technologicznej sprawdza swoich przyszłych pracowników na portalach społecznościowych, wynika z międzynarodowego badania sieci Eurocom Worldwide. Niemal połowa z nich planuje także zwiększenie budżetów na działania związane z social media w roku 2010.

- Wyniki badania potwierdzają fakt, iż prywatne zdjęcia lub informacje umieszczane na portalach społecznościowych mogą mieć istotny wpływ na przebieg kariery zawodowej. Blisko 40 proc. szefów analizuje profile swoich przyszłych pracowników na Facebooku czy LinkedIn i jednocześnie planuje aktywniej komunikować się z otoczeniem za pośrednictwem social media - mówi Rafał Czechowski, dyrektor zarządzający Imago PR.

Zwiększenie budżetów przeznaczonych na działania związane z mediami społecznościowymi na przestrzeni kolejnych 12 miesięcy zadeklarowali przedstawiciele niemal połowy badanych firm. Obecnie jedynie ponad jedna trzecia badanych firm (35 proc.) posiada swój profil na portalu Facebook, natomiast niemal jedna czwarta swój kanał w serwisie YouTube.

Prawie trzy czwarte (73 proc.) badanych menedżerów posiada natomiast swoje indywidualne profile na portalach takich, jak LinkedIn czy rzadziej uczęszczany Plaxo (19 proc.).

>> Czytaj też: Połowa internautów publikuje za dużo informacji o sobie

Badanie wykazało także, że tylko ponad jedna trzecia firm (37 proc.), które wzięły udział w Eurocom Worldwide Survey, prowadzi blogi korporacyjne. W porównaniu z poprzednim rokiem wynik ten jest lepszy zaledwie o 4 proc.

Ankietowani jako główny powód niewykorzystywania blogów jako narzędzi komunikacyjnych wskazywali konieczność zbyt dużego zaangażowania czasowego w prowadzenie bloga (39 proc. respondentów). Niemal jedna trzecia z nich (32 proc.) stwierdziła, iż nie widzą w blogowaniu żadnych profitów dla ich korporacji.

- Podczas gdy większość kadry zarządzającej zdaje sobie sprawę z tego, jak istotna jest właściwa komunikacja z klientami oraz szerszą publicznością, wielu z nich obawia się blogowania. Jak wykazało nasze badanie, głównym powodem może być obawa przed poświęcaniem na prowadzenie ciekawego bloga zbyt dużej ilości kosztownego dla menedżerów czasu – mówi Mads Christensen, dyrektor sieci agencji zrzeszonych w Eurocom Worldwide.

56 proc. firm, które zadeklarowały w badaniu prowadzenie bloga, jako powód działań podało chęć wzmocnienia interakcji ich organizacji z klientami. Ponad jedna trzecia respondentów (34 proc.) bloguje, by podnieść swój profil i pozycję lidera na rynku.

Badanie przeprowadzono na przełomie stycznia i lutego br. wśród 286 menedżerów i kierowników w spółkach technologicznych głównie na terenie Europy.

>> Czytaj też: Facebook skrytykowany przez europejskie władze ds. ochrony danych


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING