Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Problemy ze zmianą dostawcy internetu: będzie kara dla Prezesa TP?

21-03-2007, 05:50

Problemy wszystkich klientów zmieniających dostawcę internetu miały być rozwiązane do 15 marca. Mimo, że przyszła już kalendarzowa wiosna, wielu klientów nadal nie doczekało się internetu od Netii lub innego alternatywnego dla Telekomunikacji Polskiej operatora. UKE po raz kolejny zainterweniował w tej sprawie i jak na razie owocem tej interwencji było ustalenie nowych terminów rozwiązania problemów. Ustalono również, że w całej sprawie nie brakowało zaniedbań ze strony TP i prezesowi tej firmy grozi kara.

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) zidentyfikował całą serię problemów związanych z realizacją usługi BSA, pozwalającej na zmianę operatora szerokopasmowego internetu. Ustalono m.in., że występowały opóźnienia w przekazywaniu do Telekomunikacji Polskiej zleceń na uruchomienie usług BSA a także wypowiedzeń umowy na świadczenie usługi neostrada tp. Przypomnijmy, że klient mógł rozwiązać umowę na świadczenie usługi neostrada tp bez ponoszenia negatywnych konsekwencji - wypowiedzenie powinno było wpłynąć do TP najpóźniej do 14 lutego.

Innym zidentyfikowanym problemem był brak wywiązywania się przez TP z terminów wynikających z umów podpisanych z operatorami BSA. Tygodniowy termin na aktywację klienta nierzadko przeciągał się do 3 tygodni i przekraczany był 48-godzinny termin udzielenia odpowiedzi na reklamacje zgłaszane przez alternatywnych operatorów. UKE podaje też, że sposób realizowania reklamacji sprawił, że starsze zgłoszenia reklamacyjne nie były na bieżąco obsługiwane i zalegały bez odpowiedzi.

Z pewnością miały również miejsce błędy techniczne w aktywacji usługi szerokopasmowego internetu, do których należy zaliczyć błędy synchronizacji (kod błędu 721) czy też błędne kody aktywacyjne przesyłane klientom. Okazało się również, że TP podłączała klientów firmy Netia na jeden punkt styku, ale ten najbardziej obciążony z 3 punktów styku pomiędzy operatorami, podczas gdy 2 inne były zajęte w 20% lub wcale. Odbijało się to negatywnie na jakości świadczonej usługi.

1  2 3 4 5  - 

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE, własne