Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Listy Czytelników

W telefonie Nokia 6303i classic, dostępnym od niedawna w sprzedaży, brakuje opcji umożliwiającej wybór pomiędzy prostą a uproszczoną obsługą znaków. Oznacza to, że zamiast 160 znaków uproszczonych (bez polskich "ogonków") możemy ich wpisać około 60 i często zamiast jednego SMS-a musimy wysłać trzy wiadomości, co znacznie zwiększa koszty użytkowania telefonu - poinformował jeden z Czytelników DI.

W liście do redakcji Dziennika Internautów Czytelnik napisał:

Telefon zakupiłem w sieci Orange w dniu 4.05.2010, przedłużając umowę abonamentową. W salonie nie sprawdziłem tej opcji ustawień, bo wydawała mi się ona standardem - przewinęło się przez moje ręce sporo telefonów i w każdym z nich można było dokonać ustawień wiadomości SMS. Brak zauważyłem w domu. Infolinia techniczna producenta - Nokia Care - odpowiedziała, że "telefonu nie ma na rynku" (!) i nie udzieli mi żadnych informacji.

Skontaktowałem się wówczas z polskim dystrybutorem - Nokią Poland, powiedziano mi, że telefon jest w sklepie internetowym i dzwoniąc drugi raz do Nokia Care, dowiedziałem się, że telefon nie ma ma wymienionych ustawień, ponieważ "taka jest decyzja centrali"; jednocześnie konsultant przyznał (niechętnie, gdy drążyłem temat), że brak takich ustawień jest ewenementem.

Nokia ta jest bezpośrednim następcą telefonów: Nokia 6300 i Nokia 6303 - tam funkcje ustawień wiadomości SMS są dostępne. Poprzedniczki tej Nokii były bardzo popularnymi modelami, więc z pewnością ten także znajdzie dużą rzeszę nabywców. Niewielu kupujących zwróci uwagę na brak tych ustawień i będą zdziwieni wyższymi rachunkami.

Podczas kolejnej rozmowy z infolinią techniczną firmy Nokia okazało się, że brak ustawień wiadomości SMS wynika z "brandowania" oprogramowania i jest zgodny z zaleceniami operatora. Informację tę potwierdziła pracownica BOK-u sieci Orange. Dziennik Internautów poprosił o wyjaśnienie zarówno producenta telefonu, jak i sprzedającego go operatora.

Pod koniec ubiegłego tygodnia otrzymaliśmy odpowiedź od Piotra Bubaka, Dyrektora Marketingu Nokii Poland: Zaistniała sytuacja wynika z błędu oprogramowania, który został już skierowany do zespółu R&D Nokia. W najbliższym czasie firma otrzyma szczegółowe informacje na temat tego przypadku i termin rozwiązania problemu. Opcja korzystania z uproszczonych znaków została wprowadzona właśnie po to, by uniknąć wysyłania wielu wiadomości i jednocześnie zachować komfort edycji tekstów w języku polskim. Jest zastosowana w szerokiej gamie modeli i dołożymy starań, aby jak najszybciej była dostępna również w modelu 6300i classic.

Podobną odpowiedź dostaliśmy wczoraj od Wojciecha Jabczyńskiego, rzecznika prasowego Grupy TP, do której należy Orange: W modelu Nokia 6303i nie zostało wprowadzone domyślne ustawienie wspierania znaków polskich (full suport). Aktualnie trwają prace po stronie Nokii, aby przywrócić taką funkcjonalność. Z informacji, jakie otrzymaliśmy, niebawem powinna pojawić się wersja oprogramowania, która rozwiąże ten problem.

Miejmy nadzieję, że nabywcy telefonu nie będą na nią długo czekać.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl

UWAGA: UWAGA: Wybrane listy, przesłane do redakcji Dziennika Internautów, publikujemy, by umożliwić ich autorom dotarcie do szerszego grona odbiorców. Czytelnicy mogą podzielać zawarte w nich poglądy lub mieć odmienne zdanie - zachęcamy do wyrażania swoich opinii w komentarzach. Treści publikowanych listów mogą zawierać prywatne poglądy internautów, które nie odzwierciedlają poglądów redakcji DI. Listy prosimy kierować na adres: listy@di.com.pl


Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag telefony komórkowetag SMStag Orangetag Nokia