Prawda czy fałsz? Uczmy dzieci krytycznego podejścia do „informacji” w sieci

09-01-2019, 11:46

Fałszywe wiadomości nie są nowym zjawiskiem, ale ostatnio stały się problemem spowodowanym większą dostępnością Internetu wśród młodych ludzi.

Przeprowadzone przez Bitdefender badanie „Nastolatki a niebezpieczeństwa Internetu” pokazuje, że większość amerykańskich nastolatków (12-16 lat) bardzo dobrze zna urządzenia mobilne: smartfon (75%), tablet (42%), laptop (40%) i są oni bardzo aktywni w większości znanych sieci społecznościowych.

W gąszczu treści

Dzieciaki korzystają z mediów społecznościowych nie tylko dla zabawy i komunikacji, ale także w celu uzyskania potrzebnych im wiadomości. Przy tym wiadomość nie musi tutaj oznaczać informacji o s bieżących sprawach politycznych czy społecznych. Może być rozumiana znacznie szerzej, od odkryć naukowych, konkursów organizowanych przez celebrytów, dostępnych na YouTube wypowiedzi wpływowych osób aż po tzw. wyzwania, takie jak Blue Whale i Momo.

Odróżnienie wiadomości fałszywych od prawdziwych jest dzisiaj nawet dla dorosłych nie lada wyzwaniem. Dla dzieci stanowi jeszcze większą trudność. Jednak rodzice mogą zrobić przynajmniej jedno: nauczyć je krytycznego myślenia.

Poćwicz z dzieckiem „cyfrową inteligencję”

Jako rodzic, możesz przećwiczyć z dziećmi rozpoznawanie prawdziwych i fałszywych wiadomości – najlepiej w formie zabawy.

Jak poćwiczyć "cyfrową inteligencję"? Sprawdź w portalu mądrych rodziców cyfrowych dzieci rodzicwie.pl!


  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Styczeń 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2019 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.