Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Prasa to już nie tylko papierowe gazety

Forsal.pl 19-08-2010, 12:17

W redakcjach powstają treści na różne nośniki i urządzenia, a wydawcy szukają nowych sposobów sprzedaży reklam.

Po tym jak branża internetowa prezentowała dotychczas swoją przewagę, oferując reklamodawcom możliwość płacenia tylko za efekty kampanii reklamowych, wydawcy prasy postanowili powalczyć o rynek tą samą bronią. Coraz więcej wydawnictw, poza wpływami z reklam prezentujących głównie wizerunek firm, szuka pieniędzy, pośrednicząc w sprzedaży towarów i usług, a także rozliczając się tylko za efekty.

Już niebawem taki model zarabiania na reklamach wypróbuje na polskim rynku jeden z wydawców we współpracy z domem mediowym Mediasense, należącym do Grupy ADV, który wdrożył właśnie narzędzie do rozliczeń efektywnościowych. Na łamach jednego z dzienników ukazywać się będą ogłoszenia, za które wydawca otrzyma wynagrodzenie dopiero wtedy, gdy czytelnik skorzysta z oferty.

To związanie efektów kampanii z wynagrodzeniem wydawcy, które dotychczas było głównie domeną internetu. Uznaliśmy jednak, że w podobny sposób można przyciągać reklamodawców do prasy – tłumaczy Piotr Bieńko, dyrektor zarządzający domu mediowego Mediasense.

Nie ujawnia szczegółów, bo projekt ma charakter pilotażowy, ale ma być wprowadzany szerzej.

Wydawcy prasy też mogą sprzedawać reklamy w modelu efektywnościowym, nie tracąc kampanii wizerunkowych. W taki sam sposób można też reklamować ofertę operatorów telekomunikacyjnych, banków czy ubezpieczycieli – dodaje Piotr Bieńko.

Więcej na ten temat w Forsal.pl: Prasa to już nie tylko papierowe gazety

Michał Fura

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *