Praca: Copywriter - jak zostać autorem tekstów?

13-11-2020, 12:19

W obliczu pandemii wzrosło zainteresowanie pracą zdalną, w tym jednym z popularniejszych zawodów dla freelancerów: copywritingiem. Ile zarabia copywriter? Jak zacząć? Czy jest to praca dla każdego? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę próbując swoich sił w tym ciekawym zawodzie.

Copywriter - jak zacząć?

Niewielka liczba zleceń i niskie stawki to dwa podstawowe problemy początkujących copywriterów. W tym zawodzie nie liczy się wykształcenie – klienci zwracają uwagę jedynie na portfolio i doświadczenie w branży. Ciekawym pomysłem może okazać się zatem przyjęcie większego zlecenia za darmo, na przykład dla fundacji lub innej tego typu organizacji.

Najczęściej pierwszym źródłem ofert pracy jest zwykła wyszukiwarka, pod hasłami jak: „Copywriter jak zacząć”, „Szukam copywritera”, „Praca copywriter”, „Baza copywriterów” czy „Zatrudnię copywritera”. Niestety takie poszukiwanie zleceń wiąże się z największą konkurencją. Lepiej będzie zarejestrować profil na jednym z dostępnych portali dla freelancerów, na przykład Supertreść, Goodcontent, Textbroker.

Po znalezieniu pierwszych zleceń warto zaopatrzyć się w kilka aplikacji przydatnych w samej pracy copywritera. Grammarly pomaga poprawić automatycznie drobne błędy. Google Trends to idealna pomoc na brak inspiracji – pozwala sprawdzić jakie tematy są obecnie najbardziej poczytne. Usługa VPN, czyli wirtualna sieć prywatna zmienia adres IP przez co zapewnia nieograniczony dostęp do zagranicznych stron internetowych i statystyk innych krajów.

Ile zarabia copywriter?

Mediana zarobków copywritera w Polsce wynosi około 4000 złotych netto. Zaledwie połowa osób pracujących w zawodzie zatrudniona jest na umowę o pracę. Oczywiście wysokość pensji zależy od liczby i rodzaju zleceń. Najlepiej opłacane są treści specjalistyczne i sprzedażowe dla dużych klientów, a najsłabiej tak zwane precle – czyli presell pages, czyli krótkie i proste teksty, najczęściej zawierające linki do wybranej domeny.

Zarobki copywritera najczęściej obliczane są na podstawie ilości znaków – w postaci stawki za na przykład 1000 zzs, czyli znaków ze spacjami lub ilości słów. Dla samych copywriterów i zleceniodawców takie rozwiązanie jest zazwyczaj najprostsze, gdyż łatwo oszacować zarobki i wycenić skończony projekt. Takie rozliczenie nie sprawdza się jednak w przypadku zleceń takich jak na przykład krótkie hasła reklamowe, broszury czy strony internetowe i wówczas stosuje się wycenę za całość nie uwzględniając liczby znaków i słów.

Istnieje również możliwość godzinowego rozliczenia pracy copywritera. Taka forma stosowana jest głównie w przypadku osób zatrudnionych na pełen etat w agencjach marketingowych lub wydawnictwach, gdyż w przypadku freelancerów kontrola pracy byłaby zbyt utrudniona i za mało transparentna dla klienta.


Źródło: Publikacja partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag pracatag nolstag copywriter
To warto przeczytać


fot. Ericsson














RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
Serwisy specjalne: