Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rynek rosyjskojęzyczny obejmuje bardzo szeroki zakres krajów, do których można dotrzeć z pomocą Internetu i oferowanych produktów. Nie da się tego zrobić bez odpowiedniego opracowania strategii mającej na celu wypromowanie marki i zbudowanie jej świadomości wśród społeczeństwa. Szczególną uwagę należy zwrócić na tłumaczenie strony internetowej na język rosyjski i jej dobre wypozycjonowanie. Dzięki takim zabiegom potencjalni klienci będą mogli bez problemu odnaleźć naszą stronę w sieci i tym samym dokonać zakupu oferowanych produktów i usług przez firmę. To oczywiście przełoży się na zysk i rozwój działalności na rynku rosyjskojęzycznym. Musimy jednak pamiętać o tym, że Runet bardzo się różni od naszych zachodnich wyszukiwarek, co przekłada się na inną strategię pozycjonowania i SEO.

Pozycjonowanie Rosja - jaka wyszukiwarka?

Runet, czyli rosyjski Internet wygląda nieco inaczej niż ten, który na co dzień widzimy. Charakteryzuje się on przede wszystkim inną wyszukiwarką, która często nazywana jest rosyjskim Google. Korzysta z niej ponad 50% mieszkańców tego kraju. Wyszukiwarka Yandex została stworzona przez rosyjsko-holenderską firmę IT, co było częścią planu, który zawierał całkowite odcięcie się od amerykańskiego giganta. Należy jednak pamiętać o tym, że również inne kraje ze Wschodu korzystają z Yandex częściej niż z Google. Mowa tutaj między innymi o Białorusi, Ukrainie, Kazachstanie czy Uzbekistanie. Dodatkowo rosyjski rząd skutecznie utrudnia prosperowanie amerykańskiemu gigantowi na swoim rynku, chociażby nakładając na niego najróżniejsze sankcje. Jednym z najświeższych przykładów jest kara w wysokości 73 tysięcy złotych za naruszenie prawa związanego z niewystarczającym filtrowaniem treści.

pozycjonowanie seo rosja yandex

Jak już zostało wspomniane, to właśnie Yandex rządzi w krajach rosyjskojęzycznych i wkraczając na ten rynek, należy koniecznie wziąć pod uwagę pozycjonowanie na tę wyszukiwarkę. Infrastrukturą przypomina ona Google, ale wyniki, które się w niej wyświetlają, są napisane cyrylicą, czyli charakterystycznymi znakami, którymi posługują się kraje rosyjskojęzyczne. Mimo to wyszukiwarka jest łatwa i intuicyjna w obsłudze. Tak, jak w Google, tak i w Yandex niezwykle istotna jest jakość udostępnianych w niej treści. Chcąc rozpocząć pozycjonowanie w Rosji, trzeba publikować teksty unikalne i angażujące użytkowników. Jedną z różnic w przypadku Google i rosyjskiego odpowiednika jest fakt, że ta druga nie akceptuje zbyt dużego nasycenia słów kluczowych.

Porównanie pozycjonowania w Yandex i Google

Pozycjonowanie / SEO Rosja wymaga przede wszystkim odpowiedniego zaplanowania działań i strategii SEO. W przypadku tego rynku zadanie jest jednak nieco bardziej utrudnione. Dlaczego? Otóż Google i Yandex mają swoich zwolenników, co sprawia, że niejako trzeba pozycjonować witrynę firmową w obu tych wyszukiwarkach. Mimo to samo pozycjonowanie stron w Rosji wymaga wieloletniej praktyki, bez której ciężko jest cokolwiek zdziałać. Przede wszystkim liczy się jakość udostępnianych treści, ale istnieją także pewne różnice, które bezwzględni trzeba brać pod uwagę. Pierwszą z nich jest to, że Yandex uwzględnia czynniki behawioralne, a więc to, co użytkownik robił na stronie internetowej, co w przypadku Google ma bardzo małe znaczenie. Trzeba również pamiętać o Bounce Rate, czyli współczynniku odrzuceń. Ten z kolei rzutuje na pozycję w wynikach wyszukiwania w Google. Pozycjonowanie w Rosji wymaga nie tylko przyciągnięcia klientów na naszą witrynę, ale także pokierowania ich działaniami w sposób logiczny.

Kolejnym aspektem, który trzeba wziąć na tapetę, jest linkowanie wewnętrzne. Lepsze efekty działania tej strategii można dostrzec jednak w Google. Pozycjonowanie stron w Rosji to także treść i jej długość. Dla Yandex optymalna długość tekstu to około 750 słów, a w przypadku Google 500 słów. Treści ponadto powinny być wysokiej jakości, unikalne i merytoryczne. Jeśli content jest naprawdę dobry, to nie ma konieczności tworzenia go regularnie dla Yandex. Czynniki rankingowe będą bazować na tym, co aktualnie jest dodane na stronie internetowej. Kolejną istotną różnicą jest to, że dla Yandex linkbuilding nie ma większego znaczenia i można się obejść bez tych działań.

Czego nie robić pozycjonując stronę w Yandex

Jeśli firma chce wypozycjonować swoją stronę w Yandex, to przede wszystkim nie może ona zostać nieprzetłumaczona. Treść, która będzie niezrozumiała i nieczytelna, nie będzie korzystnie wpływać na pozycjonowanie. Przed wkroczeniem na rynek rosyjskojęzyczny warto także zrobić kompleksowy audyt i usunąć nieaktywne linki. Niezbędne będzie sprawdzenie struktury URL, usability, jakości przychodzących linków. Brak jakiejkolwiek poprawy szybkości działania strony internetowej, czy też znikoma ilość słów kluczowych, spowodują znaczny spadek witryny w wynikach wyszukiwania w Yandex. Duży nacisk trzeba także kłaść na wartościowy i merytoryczny content.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Sophos




fot. Freepik




fot. Freepik





Tematy pokrewne:  

tag Yandextag SEOtag Rosjatag pozycjonowanietag nols