Pozycjonowanie stron jako budowa przewagi konkurencyjności firm

27-11-2015, 15:28

Czy wiesz, że firmy które wyświetlają się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania (Google, Bing) nie są tam przypadkiem? Firmy te posiadają odpowiednio zoptymalizowane strony oraz dużą popularność w sieci, niejednokrotnie wspartą pozycjonowaniem. Twoja firma i jej oferta również może się tam znaleźć.

Niezależnie od tego jaki jest charakter prowadzonego przez Ciebie biznesu oraz tego czy Twoja firma działa wyłącznie lokalnie to powinieneś zainteresować się promocją swojej strony w Internecie.

Pierwszym krokiem jaki był trudny dla właścicieli firm było stworzenie strony internetowej, którą jeszcze parę lat temu uważali za zbyteczną.

Obecnie firma, która chce się rozwijać musi posiadać swoją własną wizytówkę w sieci. Nie przez przypadek napisaliśmy o „wizytówce”, bo jeśli Twoja strona nie będzie w żaden sposób pozycjonowana czy reklamowana to o jej istnieniu wiesz tylko Ty oraz klienci, którzy już skorzystali z Twojej oferty.

Czas na to aby Twoja strona przekształciła się w stronę sprzedażową. Marketing internetowy to szybki i skuteczny sposób na zaprezentowanie swojej firmy i oferty dla osób, które szukają właśnie takich informacji i są gotowe do transakcji.

 

Jak działa pozycjonowanie stron

Na początek należy wspomnieć o tym czym jest pozycjonowanie stron aby mówić o zaletach tej usługi. Jak zapewne wiesz na rynku globalnym istnieje kilka firm, które zajmują się indeksowaniem (zbieraniem) informacji w sieci i służą im do tego specjalne roboty, które przechodzą przez każdą stronę poruszając się po hiperłączach zupełnie jak my.

Analizują one napotkaną treść, przypisują jej odpowiednią kategorię oraz na podstawie znalezionych tam słów budują odpowiednie kontenery danych. Jak jednak udzielić użytkownikowi odpowiedź na pytanie „Liczba ludności w Polsce w 2008 roku” skoro stron o tym mówiących zostało znalezione 291 tysięcy?

Tu powstaje pytanie: Która strona przedstawia prawdziwe informacje oraz która strona jest bardziej wiarygodna – to musi ocenić program, nie człowiek. Zatem czynnikiem rankingowym stały się również cytowania, a dokładniej linki polecające.

Uznano, zresztą całkiem słusznie, że strona która posiada dużą liczbę polecających linków  przedstawia przydatne dla użytkowników informacje, zatem ta strona, która posiada wiarygodne polecenia od uznanych stron jest najbardziej widoczna dla użytkowników.

 

Działania dla Twojej firmy

Ludzie szukają informacji w sieci za pomocą wyszukiwarek internetowych. Aby pozyskiwać tych klientów musisz być dla nich widoczny – to zrozumiałe.

Pozycjonowanie jest idealna formą promocji dla każdego typu biznesu. Załóżmy, że prowadzisz firmę lokalną, usługową – niech to będzie salon fryzjerski. Nie jesteś żadnym celebrytą, zatem Twoi klienci nie przyjadą do Ciebie z drugiego końca Polski, a jedynie z określonego obszaru.

Jeśli posiadasz swoją stronę internetową to dla Ciebie promowanie witryny będzie jak najbardziej wskazane, a dokładniej pozycjonowanie lokalne, dzięki któremu na wyszukiwania użytkowników powiązanych z Twoją działalnością/ofertą oraz ich geolokalizacją będziesz się wyświetlał na pierwszych pozycjach. Ale to już osobny temat - więcej o tym mechanizmie dowiesz się we wpisie o pozycjonowaniu lokalnym.

Wyszukiwarki wiedzą więcej nie tylko o samych stronach internetowych ale również o nas samych. Potrafią przewidzieć nasze działania, znają nasze zainteresowania, wiek, płeć oraz dane o naszej lokalizacji. To wszystko ma służyć jeszcze lepszemu personalizowaniu wyników wyszukiwania.

konkurencja pozycjonowanie

Twoja strona bardziej widoczna

Co zatem zrobić, aby nasza obecność w Internecie realnie stwarzała naszą przewagę konkurencyjną w branży? Na początku spójrz na swoja stronę i odpowiedz sobie na parę pytań:

  • czy strona jest atrakcyjna wizualnie
  • czy strona posiada wartościowe, przydatne treści
  • czy poleciłbyś tę stronę swoim znajomym
  • czy w Twoim odczuciu strona jest wiarygodna

Jeśli na każde z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco to dobrze, oznacza to tylko, że musisz w porozumieniu z ekspertem sprawdzić jej optymalizację pod kątem Twojej oferty, aby roboty wyszukiwarki bez problemu potrafiły określić o czym dana strona jest i co oferuje.

Kolejnym etapem jest zdobywanie zaufania, o którym pisaliśmy na początku. Na początek, aby strona była w ogóle widoczna w sieci warto dodać ją do katalogów stron (Dziennik Internautów również posiada taki spis),  dzięki temu nasza strona zyska początkową widoczność.

Warto również udzielać się na na forach tematycznych, blogach i w mediach społecznościowych – to nie tylko kolejne miejsce na odnośnik do naszej strony, lecz również możliwość pozyskania odwiedzin od zainteresowanych użytkowników.

 

Marketing treści

Pamiętaj, treści którymi użytkownicy sami chętnie się dzielą to cel, który chcemy osiągnąć – zatem pokaż się zainteresowanym klientom i daj im coś od siebie. Jeśli myślisz, że pozycjonowanie stron internetowych odbywa się jedynie przez samodzielną promocję to jesteś w błędzie.

Chyba nie sądzisz, że użytkownicy będą często polecać Twoje podstrony witryny z ofertą, przecież to każdy może sam znaleźć używając do tego wyszukiwarki. Aby inni Ciebie polecali musisz im dać coś od siebie – pisz bloga, twórz ciekawe wpisy w mediach społecznościowych, rozwiązuj ich problemy.

Wcześniej wspomnieliśmy, że ludzie szukają wiedzy – jeśli będziesz się dzielił wskazówkami czy poradnikami, które dotyczą oferowanych przez ciebie produktów i usług to ludzie to docenią i będą bardziej skłonni do skorzystania właśnie z Twojej oferty. Dodatkowo, sami Ciebie polecą na forum, na swoim blogu czy na portalu Facebook.

 

Internetowa przyszłość

Nie ulega wątpliwości, że Internet dynamicznie zmienia nasz sposób życia i nasze myślenie. Sam zapewne wiesz, jak często wykorzystujesz Internet do znajdywania nie tylko treści ale również firm i ich ofert.

Zatem zastanów się, czy Twoja firma również mogłaby z tego korzystać – pozycjonowanie jak wcześniej wspomnieliśmy również może być prowadzone lokalnie na mniejszą skalę za to z dużym sukcesem.

Jest jeszcze jedna istotna kwestia – żadnej innej formy reklamy nie jest tak łatwo zmierzyć jak reklamę w Internecie. Twoja strona internetowa powinna posiadać moduł statystyk, dzięki którym możesz monitorować co robią i skąd przyszli Twoi użytkownicy. To cenne dane na podstawie których możesz planować akcje reklamowe, wpisy na blogu czy właśnie pozycjonowanie.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Firmy zainteresowane publikacjami prosimy o kontakt pod adresem kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


To warto przeczytać



















RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Serwisy specjalne: