Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pozycjonowanie, czyli internetowa trampolina dla biznesu

18-05-2016, 04:53

Chcesz promować swój biznes w Internecie? Zastanawiasz się czy pozycjonowanie to faktycznie najskuteczniejsza forma reklamy? A co ze stroną internetową – czy naprawdę potrzebujesz nowej witryny? Przeczytaj nasz artykuł, w którym podpowiadamy jak skutecznie reklamować firmę w Internecie oraz na co zwrócić uwagę, by z bezmiaru ofert wybrać najlepszą agencję SEO.

Bez „dobrej” strony ani rusz!

Nowoczesna strona to podstawa. Dziś większość firm posiada własną stronę internetową, więc zadbaj, by Twoja witryna wyróżniała się spośród innych. Była przejrzysta, czytelna, intuicyjna w obsłudze, zawierała aktualne, interesujące dla użytkowników treści. Zainwestuj w stronę responsywną, która przystosowana jest do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Zawartość takiej strony automatycznie dostosowuje się do rozmiaru wyświetlacza, umożliwiając użytkownikowi swobodne przeglądanie witryny. Uważasz, że nie potrzebujesz responsywnej strony? Zerknij na poniższe dane.

Czy „dobra” strona wystarczy? Strona internetowa to punkt wyjścia dla budowania zintegrowanej strategii obecności firmy w sieci.

 

Zacznijmy od audytu

Masz nową stronę? Jest dopracowana w każdym detalu? Czas najwyższy na reklamę i pozycjonowanie? Stop! Nim zainwestujesz konkretną sumę w promowanie witryny, zleć audyt strony. Istnieją dwa podstawowe rodzaje audytów – SEO oraz UX.

 

Audyt SEO sprawdza na ile witryna jest czytelna dla robotów wyszukiwarek, które indeksują i „katalogują” stronę w wynikach wyszukiwania. Taki audyt ocenia czy strona jest w pełni przystosowana do pozycjonowania.

 

Audyt UX (User Experience) określa czy strona jest przyjazna dla użytkowników – czy poruszenie po witrynie jest intuicyjne, czy wszystkie elementy są czytelne, czy prawidłowo działają formularze. Taki audyt pozwala przystosować stronę pod kątem zachowań użytkowników. Często niewielkie poprawki znacznie wpływają na liczbę konwersji – zamówień, wysłanych formularzy oraz czasu spędzanego na stronie przez klienta.

audyt seo ux

 

Pozycjonowanie – czas, start!

Zastanawiasz się czy warto inwestować środki w pozycjonowanie? Warto. Pozycjonowanie to długofalowa strategia, która buduje i wzmacnia obecność firmy/marki w Internecie. Pozycja w TOP 10 zagwarantuje Ci większą liczbę potencjalnych klientów oraz transakcji. Plasując stronę w pierwszej dziesiątce budujesz wizerunek lidera w swojej branży.

 

Pamiętaj na pierwsze efekty pozycjonowania trzeba będzie poczekać. Jak długo? Wszystko zależy jak bardzo konkurencyjna jest branża w której działasz oraz wybrane frazy. Jeśli ktoś obiecuje Ci natychmiastowy efekt, uważaj i ...uciekaj! Bardzo prawdopodobne, że stosuje metody niezgodne z wytycznymi Google, a to grozi nałożeniem filtra bądź kary ręcznej (Twoja strona zniknie z wyników wyszukiwania).

 

I tu dochodzimy do najważniejszego punktu...

 

Jak wybrać agencję SEO?

Wybór agencji SEO to jedno z trudniejszych zadań. Jak rozpoznać, że mamy do czynienia z profesjonalistami? Na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy SEO?

 

  1. Audyt SEO – renomowana agencja rozpocznie prace od przeprowadzenia audytu SEO. Niektóre agnacje wykonają audyt nieodpłatnie, jednak zwykle w ograniczonym zakresie. Pełny audyt, poszerzony o elementy UX, bywa dodatkowo płatny, jednak daje nam ogromną wiedzę o stronie i pozwala perfekcyjnie przygotować witrynę do procesu pozycjonowania.

     

  2. Optymalizacja On-Site – weryfikacja i uzupełnienie znaczników , meta tagów, nagłówków, opisów zdjęć, walidacja unikatowości treści, sprawdzenie stopnia nasycenia fraz kluczowych. Optymalizacja SEO strony to jedno z pierwszych i najważniejszych działań, które powinna przeprowadzić agencja.

     

  3. Optymalizacja Off-Site – każda agencja szanująca czas klienta i swój przeprowadzi analizę linków prowadzących do strony. Taki audyt pozwala zweryfikować dotychczasowe działania oraz zaplanować strategię link building`u.

  4. Strategia obecności – zapytaj czy agencja przedstawi Ci plan działań dla Twojej witryny, czy otrzymasz harmonogram prac i sugerowanych kolejnych kroków. Ustalcie wspólnie istotne dla Ciebie cele i terminy weryfikacji postępów.

     

  5. Pomiar efektywności/ Raportowanie – agencja powinna przedstawić, przynajmniej raz w miesiącu raport pozycji. Dopytaj czy otrzymasz także raport wykonanych prac i podjętych działań i z jaką częstotliwością – co miesiąc, kwartał, pół roku.

     

  6. Jasne zasady rozliczeń – musisz wiedzieć za co płacisz. Agencja powinna poinformować Cię o dostępnych modelach płatności oraz co dana opłata obejmuje. Przejrzyste, klarowne zasady rozliczeń to podstawa dobrej współpracy.

     

  7. Dywersyfikacja działań – doświadczona agencja zaproponuje Ci działania komplementarne, które uzupełnią proces pozycjonowania i pozwolą zbudować stabilną pozycję i obecność firmy/marki w Internecie.

 

Poradnik przygotowała agencja SuperSEO.pl. Skontaktuj się z nami w przypadku pytań i uwag, a także jeśli interesuje Cię usługa pozycjonowania na najwyższym poziomie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E