Poznaj platformy najczęściej wybierane pod budowę polskich e-sklepów

13-06-2019, 23:08

Dla właścicieli sklepów i developerów e-commerce w Polsce liczy się przede wszystkim wydajność i bezpieczeństwo działania ich sklepów. To najważniejsze wnioski z badania nowego polskiego rynku e-commerce. Dowiedz się, które platformy handlowcy wybierają najczęściej.

Najpopularniejsze silniki e-commerce w Polsce

Oprócz PrestaShop i WooCommerce respondenci badania Linuxpl.com najczęściej wskazywali takie silniki, jak Magento oraz Shoper (po 8% wskazań). Wśród odpowiedzi pojawiło się także kilka mniej popularnych rozwiązań, jak ShopGold czy OpenCart. Wskazania nie sumują się do 100% ponieważ ponad połowa przeankietowanych osób ma więcej niż jeden sklep, z których część korzysta z różnych silników.

Jak sklepy poprawiają wydajność działania?

Respondenci wśród najczęściej stosowanych przez siebie mechanizmów służących poprawie wydajności działania ich sklepów wskazywali optymalizację obrazków (65%) i stosowanie innych opcji, które są dostępne w ramach silnika sklepowego (55%). Na dalszych pozycjach pojawiły się: dodatkowy cache obiektowy, np. memcached, redis (50%), minifikacja HTML, JS i CSS (48%) i kompresja GZIP (41%). Najrzadziej stosowane są lazy loading (28%) i CDN (13%). Co ciekawe, 17% respondentów przyznało, że nie zna lub w ogóle nie stosuje tego typu mechanizmów.

/pic/photo/oryginal/e_commerce_2_1560459772.png

Oczekiwania sklepów dot. wydajności i bezpieczeństwa wobec firm hostingowych

Więcej interesujących informacji uzyskano, prezentując twierdzenia i prosząc o wskazanie, w jakim stopniu respondent się z nimi zgadza. Firma posługiwała się skalą Likerta, zakładającą pytanie w formie - „W jakim stopniu, od 1 do 5, zgadzasz się z poniższym stwierdzeniem…”. 

I tak, ze stwierdzeniem - „mój sklep jest dobrze zoptymalizowany pod kątem obciążenia i czasu ładowania” - większość pytanych zgodziła się w umiarkowanym stopniu. Niemal pełna zgoda (80%) panowała z kolei ze stwierdzeniem, że „fajnie, jakby firma hostingowa wdrożyła dodatkowe mechanizmy optymalizacji/skrócenia czasu ładowania sklepu”.

Jeszcze więcej osób (90%) uważa, że „ochrona sklepu przed atakami hakerskimi jest bardzo ważna”. Dodatkowo większość respondentów chciałaby, „żeby firma hostingowa zajęła się dodatkowym zabezpieczeniem sklepu” przez wykonywanie takich działań, jak regularny backup, dostęp do certyfikatu SSL, zapewnienie dostępu do dysków SSD i szybszych baz danych. 

Ostatnie pytanie w ankiecie dotyczyło czynników, które są najbardziej istotne przy wyborze pakietu hostingowego. Najważniejszy (90% wskazań) okazał się krótki czas ładowania witryny. Drugim z kolei, z 82% poparciem, okazały się automatyczne kopie zapasowe, a trzecim – wysokie kompetencje ludzi pracujących w pomocy technicznej (69%). Na dalszych pozycjach znalazły się ustawienia w zakresie SEO/SEM (50%), darmowy certyfikat SSL (49%), dostęp do Memcached, Redis itp. (38%), a także zaawansowane narzędzia developerskie, jak dostęp SSH czy Git/ SVN (33%), obsługa http/2 (27%) i program partnerski (9%).

Grupa respondentów przebadana przez Linuxpl.com składała się z 287 osób, w tym właścicieli sklepów i programistów związanych z branżą e-commerce w Polsce. Badanie zostało zrealizowane w kwietniu br.

Źródło: Linuxpl.com


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30