Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pozew za seksistowską reklamę, pierwszy taki w Polsce

PAP 30-09-2011, 22:37

Pozew o ochronę dóbr osobistych w sprawie reklamy przedstawiającej dziewczynę w rozpiętych dżinsach i hasło "Od września dajemy za darmo" skierowała do sądu Fundacja Gender Center. Pozwanym jest jedna z firm telekomunikacyjnych.

Pozew z powództwa cywilnego, z artykułu dotyczącego ochrony dóbr osobistych, został złożony w czwartek w Sądzie Okręgowym w Warszawie. Ponieważ pozew taki może złożyć wyłącznie indywidualna osoba, fundacja jest przedstawicielem powódki - Agnieszki Mrozik.

Chce ona natychmiastowego zaprzestania emisji reklam, usunięcia ich z przestrzeni publicznej oraz złożenia przeprosin w mediach za prowadzenie promocji firmy w oparciu o seksistowskie treści uwłaczające godności kobiet. Mrozik (będąca członkinią fundacji) podkreśla, że nie protestuje przeciwko nagości, tylko przeciwko seksizmowi.

Powodem złożenia pozwu jest kampania reklamowa firmy Multimedia Polska prowadzona pod hasłem "Od września dajemy za darmo". Na reklamach, które znalazły się m.in. na billboardach i w internecie, umieszczono zdjęcie leżącej, młodej kobiety w rozpiętych dżinsach i różowej bluzce. Fundacja oceniła, że reklamy nasuwają bezpośrednie skojarzenia z ofertami agencji towarzyskich, które uprzedmiotawiają kobiety.

- Moim zdaniem jest szansa, by wygrać sprawę. Natomiast niezależnie od tego, jaki będzie wynik w sądzie, uważamy, że każda tego typu sprawa wywołuje dyskusję publiczną i o tę dyskusję też nam chodzi - komentuje Adam Bodnar z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka.

Czytaj także: Internetowe archiwum gazety także powinno zawierać przeprosiny


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: PAP



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING