Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Portale randkowe łamią prawa konsumentów

GazetaPrawna.pl 28-02-2011, 16:29

Portale randkowe utrudniają zerwanie umów i tak piszą regulaminy, by wymuszać opłaty. Ponieważ są rejestrowane za granicą, nie podlegają Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jedynym sposobem dochodzenia praw jest skarga do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Usługi randkowe oferuje w Polsce kilkanaście serwisów i nie brakuje internautów – jest ich minimum 5 mln – chętnych do skorzystania z tych usług i zapłacenia za nie. Bo choć samo założenie konta jest bezpłatne, to by móc odpowiedzieć na wiadomości czy obejrzeć oferty innych, trzeba zapłacić nawet kilkadziesiąt złotych miesięcznie.

Na portalu z poradami prawnymi ForumPrawne.org toczy się burzliwa dyskusja internautów ostrzegających się nawzajem przed takimi opłatami i szukających pomocy w rozwiązywaniu umów. „Wpadłem na głupi pomysł zarejestrowania się na eDarling.pl” – opisuje swój problem użytkownik „Kpiwo”. Kiedy skończył się okres, na który wykupił płatne konto, odkrył, że jest ono automatycznie przedłużane i nadal są pobierane za nie opłaty. „Problem się zaczyna, gdy się chce z tego zrezygnować. Należy wysłać faks do Niemiec. Nie mogę wysłać faksu pod podany numer, bo otrzymuję komunikat o niepoprawnym formacie numeru. Nie wiem, jak go zapisać” – opisuje „Kpiwo”, dodając, że według regulaminu serwisu umowę można zerwać jedynie 14 dni po założeniu konta premium lub 14 dni przed końcem okresu abonamentowego. Do tej pory podobne kłopoty internauci opisali w blisko 300 postach. (...)

Bezradny wobec kłopotów internautów z e-randkami jest UOKiK. Większość skarg dotyczy bowiem serwisów eDarling.pl, B2.pl i C-Date.pl – wszystkie są częściami międzynarodowych sieci i nie podlegają pod polski urząd. Za to, jak dowiedział się „DGP”, pierwsze polskie skargi zaczęły napływać do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Ludzie skarżą się nie tylko na problemy z opłatami, lecz także na metody, jakie są stosowane, by zachęcić do opłacenia wersji premium.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Portale randkowe łamią prawa konsumentów

Sylwia Czubkowska

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *