Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Prowadząc biznes w internecie, należy pamiętać, że kluczową kwestią jest zadbanie o to, by nasza strona była widoczna w wynikach wyszukiwarki. Dzięki temu możemy dotrzeć z informacją o firmie do potencjalnych nabywców oferowanych przez nas produktów bądź usług. Co jednak zrobić, gdy nasza strona nie jest widoczna w wynikach wyszukiwania?

Poniżej znajduje się 6 kluczowych kroków, których zastosowanie poprawi widoczność strony w internecie.

1. Wybór słów kluczowych

Słowa kluczowe to wyrażenia, które internauci wpisują w wyszukiwarkę, szukając produktów, usług czy po prostu informacji. Ich odpowiedni dobór jest jednym z czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Przede wszystkim powinny to być słowa związane z działalnością firmy – jej usługami lub produktami.

2. Zadbanie o wartościową treść strony

Aby strona była bardziej atrakcyjna zarówno dla człowieka, jak i wyszukiwarki, powinna zawierać wartościową treść. Tekst na niej zawarty powinien być użyteczny, przejrzysty i czytelny – dopasowany do odbiorcy. Należy pamiętać o zawarciu w nim wybranych wcześniej słów kluczowych, na które strona ma pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Ważne jest również, aby unikać kopiowania tekstów z innych stron. Przede wszystkim należy pamiętać, że takie działanie skutkuje brakiem efektywności oraz utratą zaufania klientów. Niezwykle istotny jest aspekt merytoryczny treści oraz jej oryginalność. Jeśli strona zaciekawi odbiorcę, to dłużej na niej pozostanie i tym samym chętniej do niej wróci czy podzieli się nią ze znajomymi na portalu społecznościowym.

3. Kampania PPC

„Pay Per Click” to rodzaj reklamy wyświetlanej w formie banneru albo linka np. w wyszukiwarkach internetowych czy na stronach wydawców AdSense. Przy planowaniu kampanii ważne jest, aby zadbać o komunikat reklamowy. Musi być on przejrzysty, jednoznaczny i odpowiadający na potrzeby klienta. Tą krótką treścią (zazwyczaj są to maksymalnie trzy zdania) powinno się wskazać potencjalnemu klientowi, dlaczego ma odwiedzić akurat tę stronę, a nie inną. Taka forma reklamy zwiększa rozpoznawalność marki, buduje poczucie, że dany produkt jest lepszy od innych, a firma może być postrzegana jako lider na rynku.

4. Utworzenie fanpage’a na portalu społecznościowym

Fanpage to wizytówka firmy na portalu społecznościowym, umożliwiająca komunikację z użytkownikami. Obecnie platformy takie, jak Facebook, Instagram czy Pinterest, swoją popularnością biją rekordy i są idealnym miejscem do pozyskiwania nowych klientów. Fanpage daje możliwość przedstawienia firmy w mniej oficjalnym tonie niż strona internetowa, na której zazwyczaj umieszczana jest oferta i kompetencje. Na koncie społecznościowym można dzielić się ciekawostkami związanymi z branżą, publikować zdjęcia np. z imprez firmowych czy organizować konkursy dla klientów. Poprzez takie działanie firma może nawiązać relacje z klientami, pozwalając się poznać oraz niwelując dystans.

5. Optymalizacja strony

Przy tworzeniu strony internetowej bardzo ważne jest, aby była ona nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale również miała przejrzystą strukturę. Jest to jeden z elementów wpływający na widoczność strony. Im bardziej uporządkowany zapis, tym szybciej i łatwiej poruszają się po niej roboty. Przy budowie witryny warto jednak pamiętać, że najważniejsze jest komfortowe poruszanie się po niej dla zwykłego użytkownika. Pomagają w tym takie rzeczy, jak zakładki, możliwości powrotu do strony głównej, a także przejrzyste menu.

6. Analiza działań konkurencji

Aby poprawić widoczność strony internetowej warto pamiętać o konkurencji. Analiza jej działań może dostarczyć nam wielu interesujących i istotnych informacji. Dane, takie jak rodzaj słów kluczowych czy teksty reklamowe kampanii PPC, dają nam obraz strategii marketingu internetowego konkurencji. Na tej podstawie możemy zaobserwować, czym wyróżniamy się na jej tle i co moglibyśmy poprawić.

Anna Garwolińska
New Business & PR Manager SEMSTORM

 

 

SEMSTORM dostarcza pełnego zbioru danych przydatnych do uruchomienia i prowadzenia kampanii SEO i PPC. Przeznaczony jest dla każdego, kto prowadzi działania w wyszukiwarkach. To baza istotnych informacji zarówno dla właścicieli sklepów, stron internetowych, jak i pozycjonerów czy agencji marketingowych.

Właścicielem systemu jest SEMSTORM Sp. z o.o. powstała w 2013 roku. W tym samym roku spółka pozyskała dwóch inwestorów – Xevin Investments oraz Poznański Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości. Strona internetowa: www.pl.semstorm.com


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *