Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ponad milion wadliwych nawigacji na rynku. Producent wycofuje felerne modele

29-08-2010, 10:23

Garmin ogłosił dobrowolne wycofanie ze sprzedaży około 1,25 miliona osobistych urządzeń nawigacyjnych z serii nüvi (z czego w przybliżeniu 796 000 egzemplarzy zostało sprzedanych w Stanach Zjednoczonych). Przyczyną są baterie, które mogą ulec przegrzewaniu się.

W wycofywanych urządzeniach zastosowano baterie wyprodukowane przez niezależnego dostawcę w określonym przedziale czasowym i o określonym wzorze płytki drukowanej. Garmin zidentyfikował potencjalną możliwość przegrzania się urządzenia w przypadku zastosowania w urządzeniach Garmin wspomnianych baterii. Istnieje prawdopodobieństwo, że interakcja tych dwóch czynników będzie - w nielicznych przypadkach - powodować możliwość przegrzania, co może skutkować zwiększonym ryzykiem wywołania pożaru.

>> Czytaj też: HP: Prawie 120 tys. baterii do wymiany

Sonda
Czy jesteś posiadaczem felernej nawigacji?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Wspomniany problem zidentyfikowano w mniej niż dziesięciu przypadkach określonych modeli nüvi. Żadna ze zgłoszonych awarii nie spowodowała znaczącego zniszczenia mienia, nikt również nie odniósł obrażeń. Spółka podjęła jednak działania mające na celu wycofanie ze sprzedaży tych urządzeń, które są wyposażone w dany wzór płytki drukowanej oraz w baterie wyprodukowane w określonym przedziale czasowym.

Równolegle z wycofaniem ze sprzedaży obarczonych wadą urządzeń Garmin oferuje klientom możliwość bezpłatnej naprawy nawigacji, które pojawiły się już w sprzedaży.

Aby wymienić baterię w ramach obecnej akcji, użytkownicy proszeni są o dostarczenie wszelkich wadliwych nawigacji do autoryzowanej filii Garmin.

Nawigacja Garmin nüvi
fot. - Nawigacja Garmin nüvi
Garmin zachęca klientów do odwiedzania strony internetowej w celu stwierdzenia, czy ich urządzenie nüvi jest jednym z nielicznych modeli kwalifikujących się do wymiany baterii. Problem może dotyczyć tylko modeli o numerach 200W, 250W, 260W, 7xx i 7xxT (gdzie w miejsce xx należy wstawić dwucyfrowy numer). Modele te sprzedawane były na całym świecie.

Garmin dokona wymiany baterii oraz zainstaluje podkładkę dystansową na wierzchniej części baterii, bezpośrednio w sąsiedztwie płytki drukowanej, a następnie zwróci urządzenie klientowi bez pobierania jakichkolwiek opłat. W przypadku braku dostępu do internetu użytkownicy mogą skontaktować się z firmą Garmin pod numerem telefonu: 00800 441 24 54.

Właściciele wspomnianych urządzeń nie powinni próbować usuwać lub serwisować baterii samodzielnie. Garmin uprasza o postępowanie zgodnie z opisaną powyżej procedurą umożliwiającą usunięcie usterki z wadliwych urządzeń.

>> Czytaj też: Uwaga! HP znów wymienia płonące baterie

Garmin nie przewiduje, aby obecna akcja wycofania urządzeń ze sprzedaży miała znaczący negatywny wpływ na wyniki przyszłych działań, kondycję finansową lub przepływ gotówki. Dostawca baterii zgodził się partycypować w kosztach wymiany tego elementu nawigacji oraz innych kosztach związanych z przeprowadzaną akcją.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *