Ponad 40% ruchu w polskim Internecie pochodzi spoza kraju. Jak z tego skorzystać?

19-09-2018, 12:12

Z najnowszych badań przeprowadzonych na próbie ponad 600 tys. polskich serwisów WWW wynika, że 41% z nich odwiedzanych jest spoza terytorium kraju, jednak przeszkodą w zdobywaniu obcych rynków może być w tym przypadku szybkość ładowania  stron.

Analizie poddano ponad 1 000 000 000 (1 miliard) zapytań przychodzących na serwery największego dostawcy usług hostingowych w Polsce, spółki nazwa.pl. Jak wskazują wyniki analiz największą grupę użytkowników odwiedzających krajowe strony (21%) stanowią internauci pochodzący z Europy oraz mieszkańcy Ameryki Północnej (15%). Pozostałe lokalizacje generowały 5% ruchu na polskich serwisach.

W związku z tym, że aż 41% ruchu do stron WWW kierowane jest spoza Polski, wybór z dostawcy usług hostingowych może sprzyjać pozyskaniu odwiedzających lub ich utracie. Zbyt długie wczytywanie stron WWW często doprowadza do rezygnacji użytkowników z ich odwiedzenia. Z badań przeprowadzonych przez Google wynika, że strona ładująca się powyżej 5 sekund (w porównaniu do tej ładującej się 1 sekundę) traci blisko 40% konwersji, a współczynnik odrzuceń rośnie o ponad 100%. 

Niebagatelne znaczenie dla szybkości wczytywania się strony WWW ma zapewnienie szybkiej transmisji danych na trasie od serwera do komputera użytkownika oraz odpowiednio dużej przepustowości łącza. Parametry takie można osiągnąć poprzez bezpośrednie połączenia pomiędzy operatorami internetowymi z pominięciem firm pośredniczących w transmisji. Połączenia takie realizuje się zazwyczaj przy użyciu łącz światłowodowych w niezależnych punktach wymiany ruchu.

Ciekawym rozwiązaniem przyspieszającym ładowanie się serwisów WWW jest technologia Content Delivery Network (CDN), czyli duży, rozproszony system dostarczania treści do wielu centrów danych i punktów wymiany ruchu w Internecie. Technologia ta wdrażana jest przez największych dostawców usług, zapewniając użytkownikom szybszy dostęp do danych zawartych na serwerach.

Powyższe dane, analizowane na bazie blisko 25% domen funkcjonujących w Polsce, jasno wskazują, że aby odnosić sukcesy, nie można ograniczać się tylko do rynku polskiego, ale należy zapewnić prawidłową obsługę również dla użytkowników łączących się spoza terytorium Polski. Kilkunastoletnia obecność Polski w Unii Europejskiej, wymiana handlowa z firmami w UE, emigracja zarobkowa i duża liczba podróżujących Polaków powoduje, że należy zadbać o to, aby serwis WWW był doskonale widoczny nie tylko w Polsce, ale i poza jej granicami. 

Źródło: nazwa.pl


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.