Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Amerykanie dopisali w sklepach internetowych - wydali w nich o ponad 15 proc. więcej niż w roku ubiegłym, co było zgodne z oczekiwaniami.

Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek, dwa dni tradycyjnie rozpoczynające sezon zakupów świątecznych w Stanach Zjednoczonych, przyniosły nadspodziewanie dobre wyniki. Firmy zajmujące się badaniem trendów w tej sferze podkreślały jednak, że kolejne dni nie będą już tak rewelacyjne i do Bożego Narodzenia dynamika wzrostu powinna spaść do około 15 proc. Wynik ten uznać należy za i tak dobry, biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą.

Czytaj także: 37,6 mld USD - tyle wydadzą Amerykanie...

comScore szacuje, że zakupy Amerykanów w sklepach internetowych wyniosły 35,27 mld dolarów wobec 30,59 mld dolarów rok wcześniej. Rok do roku mamy więc do czynienia ze wzrostem  o 15,3 proc. Są to wciąż wyniki wstępne, które mogą ulec zmianie.

Spełnienie się prognozy uznać jednak można za dobry prognostyk. Zbiegło się to w czasie z lepszymi danymi dotyczącymi rynku nieruchomości (więcej pozwoleń na budowę) oraz spadającym bezrobociem (8,6 proc. w listopadzie). Kolejne miesiące przyniosą zapewne spadek wartości zakupów online w porównaniu z grudniem, jednak lepsza sytuacja gospodarcza powinna skłonić Amerykanów do większych wydatków, także w internecie.

Ten, dzięki możliwościom porównywania cen czy serwisom zakupów grupowych, uznawany jest za pełnoprawną alternatywę dla zakupów tradycyjnych. Mało tego, dzięki niemu oszczędzić można nie tylko czas, ale także pieniądze, o czym Amerykanie coraz częściej myślą.

Czytaj także: Handel online trzyma się mocno mimo kryzysu


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Indie znowu bez p2p

Źródło: comScore