Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ponad 300 tys. polskich dzieci czyta blogi

29-05-2009, 18:17

180 tys. dzieci zajmuje bądź zajmowało się ich pisaniem, a 160 tys. komentuje przeczytane treści - wynika z badania przeprowadzonego przez PBI oraz portal Gazeta.pl.

Blogi są popularne wśród internautów we wszystkich grupach wiekowych. Publikowanie, czytanie
i komentowanie różnego rodzaju treści w sieci jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym również wśród dzieci w wieku 7-14 lat. 

W ciągu ostatniego tygodnia blogi czytało ponad 120 tys. dzieci, rzadziej niż raz na tydzień zagląda do nich ponad 180 tys. młodych internautów.

Aktualnie bloga prowadzi ponad 75 tys. dzieci, kolejne 105 tys. zajmowało się blogowaniem w przeszłości. Komentujących blogi jest niewiele mniej niż piszących, swoje zdanie na temat przeczytanych treści wyraża ponad 160 tys. osób w wieku 7-14 lat.

Pisanie, czytanie i komentowanie blogów wśród dzieci. Źródło: Polskie Badania Internetu Sp. z o.o.
fot. PBI - Pisanie, czytanie i komentowanie blogów wśród dzieci. Źródło: Polskie Badania Internetu Sp. z o.o.
Z badania wynika, że z sieci korzysta ponad 56 proc. populacji w wieku od 7 do 14 lat. Wśród tej grupy codziennie z internetem łączy się z się 55 proc., 26 proc. robi to kilka razy
w tygodniu, 13,5 proc. – kilka razy na miesiąc, a 4,5 proc – raz w miesiącu.

Projekt „Dzieci” jest drugim etapem badania blogosfery - ogólnopolskiego pomiaru czytelnictwa blogów. W pierwszym etapie oszacowano liczbę i profil demograficzny polskich blogerów
powyżej 15 roku życia. Trzeci etap obejmie pogłębione internetowe badanie kwestionariuszowe blogerów z różnych polskich platform blogowych.

Badanie zrealizował na zlecenie PBI i Gazeta.pl instytut Millward Brown SMG/KRC w listopadzie 2008 roku na reprezentatywnej próbie 1376 dzieci i wieku 7-14 lat (bezpośrednie wywiady w domach respondentów).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

11 miliardów dolarów w Bing?