Polskie firmy przetestują nowe rozwiązania Open Banking

07-06-2019, 19:14

Mastercard zaprezentował nowy pakiet rozwiązań Open Banking Solutions, obejmujący kompleksowe rozwiązania tworzące infrastrukturę otwartej bankowości. Ma ona zwiększyć bezpieczeństwo, szybkość, stabilność działania oraz kosztową efektywność dla banków oraz tzw. stron trzecich (TPP).

Usługi początkowo będą testowane na dwóch rynkach, w Polsce i Wielkiej Brytanii. Wśród firm, które podpisały listy intencyjne w celu aktywowania Open Banking Solutions są Alior Bank, DiPocket, Kikapay, Streeva oraz Tribe Payments. Grono to w najbliższych kilku tygodniach prawdopodobnie powiększy się o kolejne polskie banki i fintechy. Platforma stanowi odpowiedź na rosnące zainteresowanie rozwiązaniami otwartej bankowości zarówno w Europie, jak i w całej światowej branży płatniczej.

W skład pakietu wchodzą cztery rozwiązania zaprojektowane z myślą o wsparciu banków oraz TPP w kształtowaniu ich przyszłości w ramach otwartej bankowości:

Open Banking Connect — hub łącznościowy, umożliwiający zunifikowany dostęp do API wystawionych przez banki w oparciu o PSD2 dostawcom zewnętrznym, gwarantujący skalowalność, elastyczność i szybkość wprowadzania nowych produktów na rynek.

Open Banking Protect — silnik analityczny, weryfikujący status licencji TPP, certyfikatów EIDAS oraz nadający score, odzwierciedlający potencjalne ryzyko nadużyć.

Open Banking Resolve — platforma do komunikacji między bankami a TPP, ułatwiająca rozstrzyganie sporów.

Open Banking Consulting Services — profesjonalne doradztwo i praktyczne wsparcie pomagające instytucjom finansowym definiować i realizować ich strategię otwartej bankowości. 

Edukacja konsumentów w zakresie potencjalnych korzyści płynących z otwartej bankowości będzie miała kluczowe znaczenie dla wdrożenia tej koncepcji na dużą skalę. Banki powinny się zastanowić, w jaki sposób pomóc swoim klientom w odkrywaniu i uzyskiwaniu dostępu do rozwiązań, które zostały zweryfikowane jako bezpieczne i niezawodne, a zarazem bezproblemowo wzbogacają ogólne doświadczenia klienta. Zarówno firmy z branży fintech, jak i tradycyjne instytucje finansowe muszą zadbać o to zaufanie poprzez szereg reguł i mechanizmów, które zostaną wspólnie uzgodnione i objęte nadzorem.

Źródło: Mastercard


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930