Polski rynek muzyczny rośnie dzięki usługom cyfrowym

27-08-2014, 15:07

Polski rynek muzyczny jest warty 79 mln zł i rośnie, głównie dzięki takim usługom jak Spotify czy Deezer - wynika z informacji opublikowanych przez Związek Producentów Audio-Video (ZPAV).

Polski rynek muzyczny powinien ciągle upadać z powodu piractwa. Właściwie nie powinien już istnieć. Tylko Kazik stracił na piractwie 385 mln zł (według StrataKazika.pl). Mimo tych ogromnych strat ten rynek nie tylko nie upada, ale nawet rośnie!

Według ZPAV hurtowa wartość polskiego rynku muzycznego w I półroczu 2014 roku wyniosła 79 mln zł. Oznacza to nieznaczny wzrost - o 0,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Ciągle obserwowany jest trend spadku rynku produktów fizycznych, ale rynek produktów cyfrowych urósł o ponad 20%! Udział sprzedaży cyfrowej w całym rynku wynosi już 1/4. Szczegóły w tabelce.

tabela

Sam cyfrowy rynek sprzedaży muzyki jest warty ponad 19,5 mln zł. Najwyższy wzrost - o 61,3% - odnotował dochód z tytułu subskrypcji, do którego zalicza się zyski z abonamentów w takich serwisach jak: Deezer, WiMP, Spotify czy Muzo. Spadły natomiast (o 35,3%), pobrania do telefonów komórkowych oraz pobrania online (o 23,9 %). Szczegóły w tabelce.

tabela

Co ciekawe, na nośnikach fizycznych najlepiej sprzedawały się płyty jazzowe, natomiast w stacjach radiowych królowały utwory zagranicznych wykonawców.

Lekki wzrost rynku muzycznego napędzany usługami cyfrowej subskrypcji jest zgodny z trendami obserwowanymi na świecie. Co ciekawe, przemysł muzyczny ma się szczególnie źle w tych krajach, gdzie wprowadzono wyjątkowo ostre prawo antypirackie.


  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930