Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sprzedano więcej usług niż komputerów, zmienił się lider polskiego rynku informatycznego, branża telekomunikacyjna w stagnacji - tak wyglądał polski rynek IT w roku 2007.

Firmy, administracja państwowa oraz osoby prywatne wydały na sprzęt i usługi teleinformatyczne w 2007 roku 75 miliardów złotych. To o 1/4 więcej niż w roku poprzednim. Jednocześnie jednak daje się zauważyć spadający udział branży telekomunikacyjnej - przychody operatorów wzrosły jedynie o 2 procent, do 38,6 miliardów złotych. Sprzedaż usług i sprzętu IT przyniosły około 37 miliardów złotych - informuje Gazeta Prawna.

Co jednak ciekawe, jedynie 20 procent wydatków ponieśli klienci indywidualni. Polski sektor IT i telekomunikacyjny opiera się przede wszystkich na klientach instytucjonalnych, wśród których dominują banki, administracja państwowa, a także małe i średnie przedsiębiorstwa. Mocną, piątą pozycję, wśród klientów mają odbiorcy zagraniczni. Eksport branży IT wyniósł 1.359 milionów złotych.

Po raz pierwszy wartość sprzedanych usług przewyższyła wartość sprzedanego sprzętu komputerowego. Przeszło 20-procentowy wzrost rynek komputerów zawdzięcza notebookom, których sprzedano aż o 65 procent więcej niż w 2006 roku - 1,46 milionów sztuk. Ich udział w łącznej sprzedaży wynosi 45 procent, analitycy uważają, że w tym roku przekroczy 50 procent.

W 2007 roku miała też miejsce zmiana lidera polskiego rynku informatycznego. Zajmujący do tej pory pierwsze miejsce Prokom Ryszarda Krauzego został kupiony przez Asseco Poland. Firma, której kapitalizacja wyosi około 5 miliardów złotych, zajmuje, według jej własnych szacunków, piąte miejsce w Europie w branży.

Raport TOP 200 przygotowany przez ComputerWorld wśród największych firm wymienia także HP Polska, Telekomunikację Polską, Microsoft czy Comarch.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Źródło: Gazeta Prawna