Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Połowa reklamowych budżetów małych firm trafia do internetu

28-04-2009, 10:58

Właściciele małych i średnich firm wydają na promocję w sieci ponad dwa razy więcej niż na reklamę w prasie i prawie dwadzieścia razy więcej niż w radiu i telewizji - wynika z badania serwisu Favore.pl.

Internet to już dzisiaj medium, w którym polscy przedsiębiorcy z sektora MiŚP reklamują się najchętniej. Wynik wkrótce może być jednak jeszcze lepszy - co trzeci właściciel małej i średniej firmy w Polsce zamierza w najbliższym roku zwiększyć wydatki na ten cel. Favore.pl, internetowy serwis wyszukiwania usług, postanowił zbadać, jakie formy promocji są wśród takich przedsiębiorstw najpopularniejsze.

Część budżetu przeznaczonego na promocję w poszczególnych kanałach reklamowych. Źródło: Favore.pl
fot. Favore.pl - Część budżetu przeznaczonego na promocję w poszczególnych kanałach reklamowych. Źródło: Favore.pl
Z badania Favore.pl wyłania się obraz wyraźnej dominacji internetu w podziale reklamowego tortu. Średnio polski przedsiębiorca wydaje na reklamę w sieci ponad połowę całego budżetu reklamowego swojej firmy. Na drugą pod względem popularności metodę - plakaty, ulotki i inne materiały drukowane - przedsiębiorcy wydają ponad dwukrotnie mniej pieniędzy. Ten punkt to już tylko jedna czwarta reklamowych budżetów wszystkich przebadanych firm.

Decydują niskie koszty i wysoka skuteczność

Dlaczego tak się dzieje? Reklama w internecie, w odróżnieniu od radia i telewizji, jest tania i łatwo dostępna. I przede wszystkim skuteczna - można kierować ją do ściśle określonej grupy odbiorców - na przykład z konkretnego miasta. Dla niewielkich firm to bardzo istotne, że nie wydają pieniędzy na pokazywanie reklam osobom, które nie będą w stanie skorzystać z ich usług.

- Większość badanych przez nas firm obejmuje swoją działalnością niewielki obszar. Ze względu na dość wysokie koszty tej formy promocji, rzadko reklamują się w radiu czy telewizji, chyba że w stacjach lokalnych - tłumaczy wynik badania Adriana Rutowicz, specjalista ds. online marketingu z Favore.pl. - Mali i średni przedsiębiorcy mają przeważnie ograniczone budżety reklamowe, dlatego chętniej wybierają prasę i właśnie internet.

Przedsiębiorcy najchętniej korzystają z ogłoszeń w serwisach internetowych (80,8%), dodają wpisy do bezpłatnych katalogów online (79,4%) oraz uruchamiają własne strony WWW (63%). Znacznie mniej popularne są wśród nich natomiast takie formy promocji jak prowadzenie bloga (7,3%), reklamy banerowe (20,6%) czy aktywność na forach dyskusyjnych (24,2%).

Roczne wydatki na reklamę w sieci w przypadku większości (61,8%) małych i średnich przedsiębiorstw nie przekraczają 500 zł.

Badanie Favore.pl przeprowadzono w internecie na próbie 1300 właścicieli małych i średnich firm z terenu całej Polski. Pełne opracowanie badania na stronie money.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Money.pl