Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Otrzymaliśmy odpowiedź dotyczącą antyspimowej polityki firmy Gadu-Gadu S.A. w komunikatorze Gadu-Gadu. Jarosław Rybus, rzecznik Gadu-Gadu wyjaśnił pokrótce przesłanki, jakimi kieruje się firma m.in. obejmując zasięgiem antyspamu opisy stanu, a także najbliższe plany związane z zabezpieczaniem użytkowników Gadu-Gadu przed otrzymywaniem niepożądanych wiadomości.

Jak pisze pan Rybus, obecny antyspam to nowy system, wprowadzony w lipcu bieżącego roku:
"Jest to odpowiedź na liczne prośby użytkowników, którzy skarżyli się na wielokrotnie otrzymywane linki promocyjne. Antyspam jest nowym systemem, który teraz stacza pierwsze boje - proszę pamiętać, że to jest rozwiązanie, które działa w sieci 6 milionów osób."

Nie ulega wątpliwości, iż bardzo trudno jest sprostać oczekiwaniom wszystkich użytkowników sieci Gadu-Gadu. Przedstawiciel producenta komunikatora zapewnia jednak, iż cały czas podejmowane są starania, aby antyspam w maksymalny sposób i skutecznie ograniczył natarczywość spimu.

"Gdybyśmy nic nie robili w tej sprawie, spotkalibyśmy się z zarzutem bezczynności i braku odpowiedzialności" - pisze rzecznik Gadu-Gadu i dodaje, że antyspam Gadu-Gadu cały czas jest modyfikowany i rozwijany w oparciu o doświadczenia z ostatnich miesięcy.

Także wczoraj, po interwencji DI, system ten przeszedł pewne modyfikacje - m.in. wprowadzono karencję czasową na link, który trafia do bazy antyspamu. Oznacza to, że po pewnym czasie treść zakwalifikowana jako spim, której wysłanie lub ustawienie w opisie stanu powoduje czasową blokadę konta, nie powoduje już uruchomienia tej blokady. Wyjaśnia to fakt dzisiejszego odblokowania opisywanego we wczorajszym artykule linku.

Przedstawiciel Gadu-Gadu wyjaśnił też powód, dla którego antyspam obejmuje linki wstawione do opisu stanu kontaktu:
Nie jest to przejaw naszej nadgorliwości i braku rozsądku - lecz wynika z doświadczenia - wielu spamerów pisze do nieznajomych sobie użytkowników, ustawiając na swoich numerach właśnie spamerskie linki i zachęca do klikania w link w opisie (to reakcja spamerów na ostrzeżenie przed otwieraniem wątpliwego linku). Stąd to rozwiązanie.

W przyszłym tygodniu na stronach Gadu-Gadu powinna pojawić się specjalna strona, poprzez którą będzie można zgłosić obsłudze komunikatora niepożądane zdarzenia. Użytkownicy programu znajdą tam formularz, dzięki któremu w bezpieczny sposób - jak zapewnia Jarosław Rybus - będą mogli zgłosić specjalnemu działowi GG, odpowiadającemu za bezpieczeństwo, takie zdarzenia jak niebezpieczne linki, strony, wiadomości rozsyłane w sieci GG przez spamerów itp.

Gadu-Gadu planuje także dać użytkownikom swojej sieci, na nowo uruchomionej stronie, możliwość sprawdzenia, czy dany nr GG lub link znajduje się na liście antyspamowej.

Jarosław Rybus przypomina także, iż niezależnie od antyspamu, każdy użytkownik GG może włączyć prostą funkcję w komunikatorze, ograniczającą dostęp do nas osobom, których nie znamy, a więc "nie pokazuj wiadomości od nieznajomych". Jak jednak wszyscy użytkownicy tej sieci wiedzą, funkcja ta nie jest w 100% skuteczna.

"Mam nadzieję, że nasze wysiłki w walce ze spimem, tak powszechnym nie tylko w GG, ale również w innych aplikacjach, przyczynią się do jeszcze większego ograniczenia niechcianych przesyłek, czasem reklamowych, czasem wyborczych..., bez względu na ich treść, za to określonych jako spim/spam." - podsumowuje swoją wypowiedź dla Dziennika Internautów Jarosław Rybus.

Jeśli macie wątpliwości, pytania oraz propozycje odnośnie systemów antyspamowych w komunikatorach, w tym oczywiście w Gadu-Gadu, zapraszamy do przesyłania ich na adres redakcji DI, byśmy mogli przedstawić je producentom wybranych przez Was programów i uzyskać ich stanowisko w interesujących Was sprawach.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *