Polecamy sobie produkty w sieci na potęgę

12-04-2012, 13:04

Ponad połowa (64 proc.) internautów deklaruje, że często rekomenduje znajomym produkty i usługi, z których sami korzystają. Jednocześnie tylko 1/4 twierdzi, że nie przywiązuje uwagi do opinii innych użytkowników przy podejmowaniu decyzji zakupowych - wynika z badania Think Kong i StudentsWatch.pl

Dla większości internautów media społecznościowe to m.in. platforma rekomendacji przyjaciołom produktów i usług, z których sami korzystają. Większość (64 proc.) uczestników badania przyznaje, że często poleca je znajomym.

Wyniki badania social media
fot. - Wyniki badania social media
- Polecenia online mają konkretną wartość, choć oczywiście różną w zależności od branży. Jest wiele strategii inicjowania takich pozytywnych przekazów - choćby aranżowanie pozytywnych doświadczeń związanych z marką lub tworzenie unikalnego kontentu - komentuje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong.

Czytaj też: Firmom w social media brakuje strategii

Jak wykazało badanie Think Kong i StudentsWatch.pl, polecanie przez internautów produktów i usług może bardzo silnie przekładać się na sprzedaż. Prawie 75 proc. badanych deklaruje, że przywiązuje dużą wagę do opinii wyrażanych przez innych użytkowników na temat produktów i usług. Tylko co czwarty internauta twierdzi, że nie przywiązuje wagi do opinii zaczerpniętych z internetu.

Jednocześnie aż 79 proc polskich internautów uważa serwisy społecznościowe za doskonałe miejsce do promowania towarów. Przeciwnego zdania jest zaledwie co piąty badany.

Badanie zrealizowano w styczniu 2012 roku na losowo dobranej próbie 1880 użytkowników internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI.


Następny artykuł » zamknij

Sony: Zamierzamy się zmienić

Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031