Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy to światowa czołówka w... używaniu Adblocka

10-08-2015, 13:47

Liczba internautów blokujących reklamy urosła o 41% w ciągu ostatniego roku - wynika z raportu PageFair. W Polsce odsetek blokujących jest bardzo wysoki i tylko Grecja pod tym względem nas wyprzedza.

Firmy PageFair i Adobe wydały raport dotyczący blokowania reklam na świecie. PageFair to opisywana już w DI usługa umożliwiająca badanie, jak wielu użytkowników danej strony blokuje reklamy. Dzięki zebranym przy okazji danym istnieje możliwość oszacowania skali blokowania na świecie. 

Blokowanie reklam popularniejsze

Z najnowszego raportu wynika, że blokowanie reklam ciągle zyskuje na popularności. W okresie od II kwartału 2014 do II kwartału 2015 globalne użycie narzędzi do blokowania reklam wzrosło o 41%.

Do czerwca 2015 roku popularne rozszerzenia do blokowania reklam miały 198 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. 

Adblock - wzorst

Polacy w czołówce

Bardzo ciekawie przedstawia się mapka prezentująca popularność blokowania reklam w poszczególnych krajach (poniżej). Na tej mapce zaznaczono powszechność używania Adblocka i podobnych narzędzi kolorem różowym lub czerwonym. Im większa intensywność koloru tym większy odsetek internautów blokujących reklamy. 

W oczy rzucają się dwa czerwone punkty na mapie Europy - Polska i Grecja. 

Adblock - mapa świata

W Polsce odsetek osób blokujących reklamy wynosi 34,9%. W Grecji jest to 36,7%. Poza tym odsetek użytkowników narzędzi do blokowania jest wysoki w Niemczech (24,7%) oraz w UK (20,3%). 

Średnia miesięczna liczba użytkowników narzędzi do blokowania w Europie jest szacowana na 77 mln, a w USA na 45 mln. Oznacza to, że z narzędzi do blokowania korzysta jakieś 6% światowej populacji internautów. Mimo to PageFair szacuje koszty tego blokowania na 21 mld dolarów w roku 2015. To odpowiednik 14% globalnych wydatków na reklamy.

Jak będzie mobilnie?

Autorzy raportu PageFair zauważają, że przyszłość blokowania reklam będzie zależeć od przyszłości narzędzi mobilnych służących do tego celu. W chwili obecnej mobilne blokowanie nie jest bardzo popularne. W drugim kwartale 2015 roku tylko 1,6% ruchu w sieci PageFair pochodziło z urządzeń mobilnych.

Z drugiej strony postęp w tym obszarze jest nieunikniony. W maju twórcy Adblocka Plus zapowiedzieli przeglądarkę dla Androida z wbudowanym blokowaniem reklam. Raport PageFair wspomina też, że już 16% użytkowników Firefoksa na Androidzie skonfigurowało blokowanie reklam w ustawieniach przeglądarki. 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING