Polacy stawiają na aplikacje i usługi ułatwiające życie

26-11-2009, 18:43

Zapotrzebowanie na internet oraz oparte na nim serwisy w Polsce jest bardzo wysokie i wciąż rośnie - wynika z badania Ericsson Consumer Lab. 35% Polaków jest zainteresowanych usługami nawigacji GPS, a 26% ankietowanych chce mieć możliwość korzystania z bankowości mobilnej w swoim telefonie komórkowym.

Pentracja internetu w Polsce osiągnęła już 56% – taki odsetek ankietowanych przyznał, że posiada łącze internetowe w domu. Mobilny internet to rozwiązanie, na które już zdecydowało się 14% respondentów. Kolejne 19% ankietowanych Polaków deklaruje zainteresowanie uzyskaniem dostępu do mobilnych sieci szerokopasmowych.

Nawigacja GPS i bankowość mobilna na czele popularnych usług

Ericsson Consumer Lab ustalił, że wśród aplikacji i usług, Polacy chcą mieć dostęp z telefonu komórkowego do usług i aplikacji, które ułatwiają życie. Najbardziej popularną usługą wśród ankietowanych okazała się nawigacja (GPS), którą wskazało 35% ankietowanych oraz bankowość mobilna (26%).

>> Czytaj także: Polska drugą Japonią w dostępie do mobilnego internetu?

Respondenci chcą również mieć możliwość kupowania biletów przez komórkę, taką usługę wskazało 26% ankietowanych. 22% pytanych przez Consumer Lab chce korzystać z mikropłatności, czyli transakcji o niskiej wartości wykonywanych przy użyciu telefonu komórkowego.

Zdaniem analityków ECL furorę nad Wisłą robią elektroniczne usługi bankowe. W 2006 roku tylko 14% ankietowanych deklarowało, że wykonuje za pośrednictwem internetu co najmniej jedną operację finansową tygodniowo. Tegoroczne badania wskazują, że z bankowych transakcji wykonywanych online korzysta już 41% Polaków tygodniowo.

>> Czytaj także: 2012: Co umożliwi nam nasza komórka?


Źródło: Ericsson Consumer Lab
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930