Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polacy nie ufają swoim ubezpieczycielom

06-04-2011, 07:19

Tylko 32% klientów w Polsce ufa swoim firmom ubezpieczeniowym – wynika z raportu IBM Institute of Business Value. Polacy wyróżniają się najniższym stopniem zaufania spośród 20 przebadanych krajów.

Z badania wynika, że zaufanie jest ważnym wyznacznikiem lojalności. Wraz ze wzrostem zaufania, wzrasta lojalność i odwrotnie. Ten związek bardziej widoczny jest na rynkach wschodzących niż uprzemysłowionych.

>> Czytaj też: Polacy deklarują większe zaufanie do internetu niż do... małżeństwa

Sonda
Ufasz swojemu ubezpieczycielowi?
  • tak
  • nie
  • nie jestem ubezpieczony/a
wyniki  komentarze

Badanie przedstawia sytuację na rynku polskim – zankietowano 1620 klientów firm ubezpieczeniowych z Polski i Czech. Polscy klienci wykazują najniższy poziom zaufania do swoich towarzystw ubezpieczeniowych ze wszystkich przebadanych grup narodowych. Jedynie 32% badanych z Polski deklaruje, że ufa firmom ubezpieczeniowym. Jednocześnie 46% Polaków deklaruje lojalność w stosunku do swojego ubezpieczyciela.

Zaufanie i lojalność wobec firm ubezpieczeniowych m.in. Polaków
fot. IBM - Zaufanie i lojalność wobec firm ubezpieczeniowych m.in. Polaków
- Brak zaufania oraz stosunkowo niski stopień lojalności do ubezpieczycieli w Polsce, sprawia, że sytuacja na tym rynku staje się coraz bardziej konkurencyjna. Jednocześnie nasze badanie pokazuje, że klienci mają swoje ulubione kanały interakcji i jeśli wybrany bądź preferowany kanał jest niedostępny u danego ubezpieczyciela, może to skutkować decyzją o zmianie firmy ubezpieczającej - mówi Bogdan Zborowski, Dyrektor Sektora Finansowego w IBM Polska.

>> Czytaj też: Europejski znak zaufania rozrusza e-handel?

Globalne badanie z zakresu ubezpieczeń pokazuje, że ponad 60% klientów planuje kupić polisę ubezpieczeniową, wykorzystując więcej niż jedno narzędzie kontaktu z ubezpieczycielem, tj. telefon, internet lub bezpośrednie spotkania. Jedna piąta respondentów twierdzi, że korzysta z czterech różnych narzędzi interakcji w procesie poszukiwania i porównywania ofert ubezpieczeniowych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR