Polacy najlepsi w regionie EMEA w marketingu internetowym

24-07-2010, 00:19

Zespół studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie już po raz drugi został europejskim zwycięzcą organizowanego przez Google światowego konkursu marketingu internetowego Online Marketing Challenge.

Konkurs jest ćwiczeniem odbywającym się w ramach zajęć na uczelni, umożliwiającym studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy internetowej. Zespoły uczelniane otrzymały ekwiwalent 200 USD z przeznaczeniem na reklamę w programie Google AdWords. Ich zadaniem było nawiązanie współpracy z lokalną firmą i opracowanie dla niej skutecznej kampanii marketingowej w internecie. Konieczne było przygotowanie strategii, przeprowadzenie kampanii, przeanalizowanie wyników i przedstawienie firmie rekomendacji działań w przyszłości.

Zespoły miały trzy tygodnie na wdrożenie strategii, która mogła być projektowana od 3 stycznia 2010. Następnie trzeba było przesłać raport o kampanii do międzynarodowego jury składającego się z autorytetów akademickich z renomowanych uczelni na świecie. Specjalny algorytm stworzył ranking 150 czołowych zespołów z całego świata, uwzględniający efekty kampanii w zwiększaniu liczby kliknięć prowadzących do witryny, a także wartości konwersji i aktywności na stronie. Zgłoszenia 15 najlepszych zespołów, wśród nich dwóch z Polski - z warszawskiej SGH oraz poznańskiego UAM, poddano ostatecznej ocenie jury (zob. The Google Online Marketing Challenge - 2010 Winners).

>> Czytaj też: Ruszył Google Online Marketing Challenge 2009

Sonda
Czy nasi studenci osiągną kolejne sukcesy na arenie międzynarodowej?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

W skład zwycięskiego zespołu z SGH wchodzą Barbara Feliszek, Aleksandra Puchta, Antoni Rościszewski, Piotr Miąskiewicz i Marek Pyra, którzy opracowali kampanię dla szkoły tańca.

- Nasz zespół pokazał w kolejnej edycji Google Online Marketing Challenge, że nie ma sobie równych w Europie, Afryce i Bliskim Wschodzie. Zajęcie pierwszego miejsca wśród wszystkich drużyn Starego Kontynentu drugi raz z rzędu przez kolejną grupę studentów Szkoły Głównej Handlowej jest dowodem na to, że umiejętności praktyczne i wiedza naszych studentów cały czas utrzymują się na najwyższym światowym poziomie - twierdzi Marcin Dudek, wykładowca SGH, opiekun zwycięskiego zespołu.

- Udział w projekcie uświadomił nam, jak skutecznym narzędziem w dotarciu do klientów jest dobrze zaprojektowana kampania w wyszukiwarce. Drużyna SGH przygotowała naprawdę mało kosztową i jednocześnie bardzo dopasowaną do naszych klientów kampanię - mówi Wiesław Pękała, właściciel szkoły tańca.

- Nasze podejście do klienta obejmowało opracowanie kompleksowej strategii marketingowej, obejmującej działania offline oraz online, maksymalnie wykorzystującej możliwości, jakie daje SEM. Znalezienie najefektywniejszych słów kluczowych i faza testowania założeń kampanii były niezwykle pracochłonne – tłumaczy Antoni Rościszewski z zespołu SGH.

- Za główny cel kampanii przyjęliśmy przełamanie sezonowości, jaka charakteryzuje zapisy do szkoły tańca. Osiągnęliśmy go poprzez promocję nowych styli tańca oraz dotarcie do ściśle określonych grup docelowych, takich jak narzeczeni czy single. Z punktu widzenia systemów reklamowych Google szczególnie interesujące okazało się wykorzystanie kanału YouTube jako narzędzia promocji nowego stylu tańca Zumba oraz przeprowadzenie osobnej kampanii w polskich serwisach społecznościowych skierowanej do matek z dziećmi. Dzięki udziałowi w konkursie zdobyliśmy wiedzę i umiejętności pozwalające tworzyć profesjonalne kampanie z wykorzystaniem najnowszych trendów w marketingu wyszukiwarek – dodaje Rościszewski.

- Zwycięski zespół z Polski stworzył kreatywną kampanię dla szkoły tańca i zapewnił klientowi pożądane rezultaty. Zespół składa się z osób o różnych zainteresowaniach, co nie przeszkodziło im w bardzo owocnej współpracy i dobrym wykorzystaniu czasu przeznaczonego na przygotowanie kampanii – podsumowuje Larry Neale, juror konkursu Google Online Marketing Challenge.

>> Czytaj też: Kolejny sukces polskich programistów

W rywalizacji Online Marketing Challenge udział wzięło 3000 zespołów z 65 krajów. Rok temu w drugiej edycji konkursu 2187 zespołów reprezentowało 57 państw. Światowym zwycięzcą tegorocznej edycji jest zespół z Uniwersytetu Zachodniej Australii.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930