Polacy i zakupy przez smartfona

23-08-2018, 18:39

Polacy chętnie robią zakupy i zamawiają usługi przez smartfona - wynika z badania #MobilnyPortretPolaka. Przy pomocy tego narzędzia kupujemy produkty w sklepach internetowych, zamawiamy jedzenie, taksówkę czy rezerwujemy hotel. Za pomocą telefonu płacimy nawet za bilety komunikacji miejskiej i parkingi.

71% posiadaczy smartfonów w ciągu ostatniego roku zrobiło zakupy lub zamawiało usługę za pomocą telefonu. 40% kupiło produkt w sklepie internetowym, prawie tyle samo osób zamawiało jedzenie z dostawą. 34% zamówiło mobilnie taksówkę lub samochód, 21% zarezerwowało nocleg lub hotel. Zakup biletu autokarowego lub kolejowego zadeklarowało 16% osób, a biletu komunikacji miejskiej 13%. Parkingi opłaca już mobilnie 7% użytkowników smartfonów. 

Za pomocą telefonu kupujemy wiele rzeczy potrzebnych do codziennego życia. Aż 47% użytkowników smartfonów kupuje odzież i obuwie. 45% książki, 33% kosmetyki, a 25% sprzęt elektroniczny. Kupujemy też sprzęt AGD (19%), produkty spożywcze (18%), artykuł dla dzieci (17%), leki i suplementy (16%), gry (13%), meble (6%) i inne.

Badanie #MobilnyPortretPolaka zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat. Technika badawcza: CATI.

Źródło: Bank Millenium


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31