Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pół miliona złotych kary dla Play za naruszenie praw abonenta

16-06-2011, 08:28

Play zdaniem Prezesa UKE naruszyło przepisy Prawa telekomunikacyjnego dotyczące praw abonenta. Klienci zrywający umowy mieli płacić więcej niż powinni. Play nie ma zamiaru się odwoływać i chce zwrócić nadpłaty.

Sonda
Czy zostałeś poszkodowany przez sieć Play?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

We wtorek Prezes UKE nałożył na P4 Sp. z o.o., operatora sieci Play, karę pieniężną w wysokości 500 000 zł za zawyżanie - wbrew art. 57 ust. 6 Pt - wysokości roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta.

Pobieranie od abonentów kwoty kary umownej przewyższającej wartość przyznanej ulgi mogło utrudniać lub uniemożliwiać abonentom korzystanie z prawa do zmiany dostawcy usług telekomunikacyjnych, ingerując w ten sposób w gwarantowaną prawem swobodę zawierania umów, a co za tym idzie przedmiotowa praktyka spółki naruszała również uprawnienia abonentów wynikające z art. 57 ust. 5 Pt. – czytamy w oświadczeniu UKE.

>> Czytaj też: Orange utrudniał czytanie umów, Play zawyżał kary umowne

Spółka P4 była już karana przez UKE w 2010 r. za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych przy zawieraniu umów o świadczenie usług telefonicznych. Z tego też powodu kara wynosi więcej niż poprzednia (125 tys. zł). Na tym może się jednak nie skończyć, bo jeśli proceder będzie się powtarzał, Prezes UKE może nałożyć karę na P4 w wysokości do 3 proc. przychodów, czyli ok. 60 mln zł.

Rzecznik Play, Marcin Gruszka, tłumaczy, że na nowo zostaną wyliczone wartości ulg udzielonych konsumentom przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub dokonane zostaną korekty not obciążeniowych z zastosowaniem metodologii kalkulacji ulgi oraz zwrot na rzecz konsumentów ewentualnych nadpłat z tytułu not obciążeniowych.

Na samo poinformowanie klientów o możliwości odzyskania nadpłaty Play miałoby wydać 1 mln zł. Nie wiadomo jeszcze, ile łącznie sieć będzie musiała zwrócić swoim byłym klientom. Od decyzji UKE Play nie ma zamiaru się odwoływać.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Targeo udostępnia mapy Europy

Źródło: DI, UKE, Play