Pokieruj losami Polski w czasach największych wydarzeń historycznych

27-10-2010, 14:21

Gra, która daje podstawową wiedzę historyczną? Według twórców gry strategicznej "Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu" to możliwe. Czy faktycznie, przekonamy się za dwa tygodnie, kiedy to gra trafi na półki sklepowe.

Sonda
W jakie gry strategiczne grasz?
  • Planszowe
  • Oparte na faktach historycznych
  • Fikcyjne
  • Turowe
  • Nie gram w gry
wyniki  komentarze

W przededniu Narodowego Święta Niepodległości na rynku gier komputerowych zadebiutuje gra strategiczna, która ma uczyć poprzez zabawę. Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu ma bowiem wiernie odwzorowywać ówczesne lata, sytuację polityczną i gospodarczą Rzeczpospolitej.

>> Czytaj też: Mistrzowie Gier Komputerowych 2010 wyłonieni

Pieczę nad częścią merytoryczną sprawował Jacek Komuda. Historyk brał udział w tłumaczeniu gry na język polski z tamtego okresu, zajmował się dostosowywaniem nazewnictwa oraz tekstów w grze, aby odpowiadały epoce, konsultował merytorycznie, aby gra jak najdokładniej przedstawiała wydarzenia z historii Polski XIV-XVII wieku.

Prezentacja gry Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu
fot. Cenega - Prezentacja gry Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu
Gracz pozna rolę wynalazków w rozwoju państw i społeczeństw, rolę wybitnych jednostek – polityków, królów, dowódców czy naukowców, klęski żywiołowe, prowadzenie polityki zagranicznej, zarówno środkami dyplomatycznymi (traktaty, wymiana handlowa, umowy międzypaństwowe), jak i siłowymi.

Gra pozwala także na stworzenie utopijnego państwa polskiego. W zależności od stylu, w jakim będziemy rozwijać to państwo - toczyć bitwy czy prowadzić rozmowy dyplomatyczne - ukończenie gry może zająć od kilku do kilkunastu godzin.

Zrzut ekranu z gry Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu
fot. Cenega - Zrzut ekranu z gry Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu
- Zakończenie gry jest de facto podyktowane decyzjami, jakie podejmiemy w grze na dowolnym jej etapie. Przykładowo – czy po bitwie pod Grunwaldem zawrzemy pokój z Krzyżakami i pozwolimy Zakonowi egzystować, czy też ostatecznie się z nimi rozprawimy? Każda z decyzji będzie miała wpływ na dalszą grę i może się okazać, że jeśli pozwolimy im przetrwać, w końcu mogą odbudować swoją siłę i ponownie zagrozić Rzeczpospolitej w późniejszym okresie, przez co zakończenie gry może mieć zupełnie inny wymiar. Jest to oczywiście jeden prosty przykład, ilość zmiennych wpływających na finał zabawy jest znacznie większa - tłumaczy Konrad Rawiński, PR Manager Cenega Poland.

>> Czytaj też: Producenci gier komputerowych wychodzą z kryzysu

Patronat nad grą objęły Narodowe Centrum Kultury, wydawnictwo Fabryka Słów, wydawnictwo Bellona, Magazyn Mówią Wieki, portal Wirtualna Polska oraz Wspólnota Drużyn Grunwaldzkich. Wydawca nie wyklucza promocji i kampanii reklamowej w szkołach.

Gra będzie dostępna w Polskiej wersji językowej od 10 listopada 2010 r. w cenie 79,99 zł.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy