Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Podstawy pozycjonowania SEO i SEM, czyli jak zostać zauważonym w sieci

30-06-2020, 12:40

Marketing SEM zapewnia widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Jest to ważny element działań promocyjnych zwłaszcza dla przedsiębiorców e-commerce, którzy chcą zwiększyć liczbę wejść na stronę sklepu internetowego. Jak wykorzystać SEM i związane z nim pozycjonowanie SEO?

pozycjonowanie

Oto kilka sposobów na poprawę rankingu strony internetowej w wyszukiwarce. Więcej inspiracji znajdziesz na naszej stronie https://adcookie.pl/.

Na czym polegają działania SEM?

Search Engine Marketing, czyli w skrócie SEM, to wszystkie czynności podejmowane w celu wyróżnienia danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Zalicza się do nich zarówno pozycjonowanie znane jako SEO (ang. Search Engine Optimization), jak i kampanie linków sponsorowanych bądź reklamy Google AdWords. Połączenie to zapewnia obecność danego serwisu czy e-sklepu zarówno w wynikach naturalnych (organicznych, bezpłatnych) – rekomendowanych przez algorytm przeglądarki, jak i dedykowanych oknach płatnych umieszczonych w różnych miejscach wyszukiwarki internetowej.

Użytkownicy poszukujący produktu lub usługi w internecie najchętniej wybierają strony o wysokim rankingu, czyli te umieszczone na pierwszej stronie wyszukiwarki. Działania SEM i SEO umożliwiają zdobycie tej pozycji i utrzymanie jej w dłuższej perspektywie czasu.

Jak poprawić widoczność strony internetowej przy pomocy SEO?

Każda strona indeksowana przez wyszukiwarkę zostaje sprawdzona pod kątem zgodności z technicznymi standardami sieci, dostępnej zawartości oraz atrakcyjności dla innych użytkowników sieci. SEO identyfikuje problemy, które obniżają ranking strony w przeglądarce oraz eliminuje je z wykorzystaniem:

  • atrakcyjnego contentu (treści tekstowej i wizualnej o optymalnej długości, strukturze i słowach kluczowych),

  • optymalizacji witryny (semantyce HTML, skróceniu czasu ładowania strony bądź responsywności),

  • link buildingu (pozyskiwaniu linków pozycjonujących w innych witrynach).

Przykładem działań SEO jest kampania zrealizowana dla marki Castorama, która umożliwiła wejście do TOP3 wyników Google oraz wzrost ruchu organicznego w całym serwisie o 429%. Case study kampanii znajdziesz na stronie: https://adcookie.pl/portfolio/.

Pozycjonowanie SEO w marketingu zintegrowanym 360 stopni

Łatwo zauważyć, że SEO związane jest zarówno z budową i zawartością samej strony internetowej, jak i aktywnościami off-page, czyli działaniami podejmowanymi w całej sieci. Na ranking strony wpływa popularność w mediach społecznościowych, współpraca z influencerami, artykuły sponsorowane zamieszczone w innych domenach czy tzw. SEO PR – stały kontakt z mediami. Z tego powodu SEO pozostaje strategicznym elementem marketingu zintegrowanego 360 stopni, który w sposób kompleksowy podchodzi do promocji działalności w kanałach online oraz generuje ruch na stronie bez inwestowania w każde kliknięcie (w odróżnieniu od reklamy kontekstowej Google Adwords czy Facebook Ads). Algorytmy wyszukiwania są stale udoskonalane, dlatego długofalowy marketing SEO warto zlecić specjalistom w tej dziedzinie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING


Tematy pokrewne:  

tag pozycjonowanie