Poczta Polska zapłaci 6,6 mln zł za nieterminowe przesyłki

18-11-2010, 19:53

Poczta Polska naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, nie dostarczając terminowo przesyłek - uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, potwierdzając wcześniejszą decyzję Prezes UOKiK. Utrzymana została również nałożona na przedsiębiorcę kara finansowa w wysokości 6,6 mln zł.

Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2008 roku. Stwierdzono wówczas, że Poczta Polska nieterminowo dostarczała powierzone jej paczki i listy. Prezes UOKiK uznała, że takie działanie mogło narażać konsumentów na niedogodności i nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 6,6 mln zł. Poza sankcją finansową nakazała również zmianę zakwestionowanej praktyki. Przeprowadzone wtedy postępowanie wykazało bowiem, że poczta nie wywiązała się ze swoich obowiązków w odniesieniu do listów priorytetowych dostarczanych następnego dnia po wysłaniu, wszystkich listów zwykłych oraz paczek priorytetowych i zwykłych.

>> Czytaj także: Poczta przesyła paczki priorytetowe zbyt wolno

Ukarana spółka odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten nie uznał jednak jej argumentów i 17 listopada w całości oddalił odwołanie. W uzasadnieniu SOKiK podkreślił, że terminowe dostarczenie przesyłek było obowiązkiem spółki. Wyrok oznacza utrzymanie nałożonej przez UOKiK sankcji finansowej. Poczta Polska ma jeszcze możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.


Źródło: UOKiK
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930