Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Poczta Polska czuje głód innowacyjności. Poszukuje startupów

11-01-2016, 11:12

Narodowy operator pocztowy szuka innowacyjnych firm, które mogłyby wzbogacić jego ofertę. Ruszył już specjalny serwisj dla startupów i zgłosili się pierwsi zainteresowani.

  • Poczta Polska jest zainteresowana współpracą ze startupami.
  • Można się zgłaszać za pośrednictwem specjalnej strony.

Poczta Polska uruchomiła specjalny portal synergia.poczta-polska.pl dedykowany komunikacji z potencjalnymi partnerami. Poszukiwane są w ten sposób nowe projekty, które mają "uzasadnienie biznesowe", mogłyby uzupełnić ofertę Poczty Polskiej oraz zostały "zwalidowane przez rynek".

Poczta Polska otrzymała już ponad 20 zgłoszeń od polskich startupów i to zaledwie po kilku dniach od startu portalu. Pojawiły się propozycje współpracy w zakresie e-commerce, logistyki oraz IT. Zgłoszenia są analizowane pod kątem opłacalności w ramach całej Grupy PP.

- Szukamy firm innowacyjnych, które mogłyby uzupełnić naszą ofertę o nowe produkty oraz zwiększyć efektywność realizowanych usług. Współpraca ma na celu wykorzystanie obustronnego potencjału firm oraz kreowanie nowych wartości. – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska - kierunki rozwoju

Potencjalna współpraca obejmuje obszary istotne z punktu widzenia rozwoju Poczty Polskiej tj. komunikacja z klientem, nowe formy dostaw, czy uzupełnienie oferty sprzedażowej w placówkach Poczty Polskiej. Poczta Polska jest szczególnie zainteresowana współpracą z firmami, które już mają gotowe rozwiązana w obszarach usług paczkowych, kurierskich, logistycznych oraz usług łańcucha e-commerce, cyfryzacji usług komunikacyjnych czy rozwiązań w obszarach wsparcia.

Operator uważa, że dla polskich start-upów branża pocztowa może być ważnym rynkiem. Zagraniczni operatorzy pocztowi ścigają się w pomysłach na nowe innowacyjne produkty, np. w wybranych placówkach Royal Mail można już skorzystać z usługi drukowania 3D. Brytyjska poczta drukuje produkty klientom i zapewnia ich dostarczenie. 

Poczta szuka tez innowacyjnych partnerów biznesowych współpracując z Agencją Rozwoju Przemyslu. Spółki podpisały list intencyjny, na mocy którego Poczta Polska dołączyła do bazy Platformy Transferu Technologii. Poczta Polska za pośrednictwem PTT poszukuje technologii i partnerów, z którymi zrealizuje innowacyjne projekty. W najbliższym czasie planuje m. in. wprowadzić nowe produkty do sieci placówek, uzupełnić ofertę e-commerce, uruchomić nowoczesne formy dostaw i magazynowania przesyłek, a także zoptymalizować sieć transportową.

Czytaj także: Listonosze Poczty Polskiej dostaną tablety. To otwiera nowe możliwości


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik