Po czym poznać profesjonalną wizażystkę?

30-03-2019, 11:40

Kobiety zwykle na co dzień samodzielnie wykonują makijaż – czy to do pracy, czy też na imprezę, wyjście do kina lub inne spotkanie. Jednakże są sytuacje – ślub, ważne przyjęcie, bal itp., podczas których każda pani chciałaby prezentować się znakomicie, dlatego też niejedna z nich zaczyna poszukiwanie profesjonalnej wizażystki, która wykona jej idealny make-up. Jak wybrać i po czym poznać profesjonalną wizażystkę? Sprawdź w naszym artykule.

wizażystka

  1. Nienaganny wygląd
  2. Kuferek kosmetyków
  3. Zachowanie higieny
  4. Wiedza i kompetencje

 

Nienaganny wygląd

Mówi się, że "szewc bez butów chodzi", ale w przypadku osób zajmujących się zawodowo makijażem czy fryzjerstwem, powiedzenie to absolutnie nie powinno mieć racji bytu. Dobra wizażystka powinna się świetnie prezentować – być starannie umalowana i uczesana, mieć zadbane dłonie i paznokcie. Nienaganny wygląd jest najlepszą wizytówką profesjonalnej makijażystki. Czy uwierzysz, że osoba, która nie potrafi zadbać o siebie, znakomicie umaluje lub uczesze ciebie? Owszem, tak się zdarza, ale niestety bardzo rzadko.

Kuferek kosmetyków

Dobra wizażystka Warszawa czy z dowolnego innego miasta powinna również posiadać szeroki wybór kosmetyków różnego rodzaju. To ważne, ponieważ część klientek z różnych powodów nie chce lub nie może stosować niektórych z nich – mogą być np. uczulone na niektóre kosmetyki lub składniki, czy też absolutnie nie zgodzą się na makijaż wykonany kosmetykami testowanymi na zwierzętach. Bogaty asortyment kosmetyczny jest ważny, ale jeszcze ważniejsza jest higiena.

Zachowanie higieny

Właściwe zachowanie higieny, czyli mycie rąk przed makijażem, dezynfekcja pędzli po skończonym makijażu czy też używanie jednej gąbeczki do danej twarzy to kwestia, na którą koniecznie należy zwrócić uwagę. Przestrzeganie owych zaleceń jest kwestią nie tylko estetyki, ale przede wszystkim zdrowia. Zanieczyszczone, nieumyte pędzle, które makijażystka stosowała na wielu twarzach, to prawdziwe siedlisko bakterii. Nikt przecież nie chciałby być umalowany kosmetykami czy pędzlami, które wcześniej dotykały cery z trądzikiem, wypryskami czy łuszczycą.

Bardzo istotny jest też stan samych kosmetyków. Powinny się one znajdować w czystych pojemnikach, być przechowywane w odpowiednich warunkach (temperatura czy stopień nasłonecznienia są ważne) oraz przede wszystkim świeże. Przeterminowany produkt jest zawsze złym rozwiązaniem, bez względu na to, jak bardzo profesjonalny czy ekskluzywny by nie był.

Wiedza i kompetencje

Dobra wizażystka powinna dysponować przede wszystkim wiedzą na temat technik makijażu, ale bardzo ważne są również umiejętności w zakresie analizy kolorystycznej, stylizacji sylwetki czy fryzury. Specjalistka powinna potrafić dopasować umiejętnie makijaż do kształtu twarzy i ust, oprawy oczu, koloru i długości włosów, a nawet osobowości i stylu ubierania się klientki. Powinna również umieć jej słuchać (z tym zresztą wiąże się umiejętność dobierania make-upu do charakteru danej osoby), być otwarta i komunikatywna. Ważne jest też podejście do wykonywanej pracy. Dlatego też istotna jest odpowiedzialność, cierpliwość i punktualność makijażystki.

Dobra wizażystka powinna być również otwarta na nowinki i chętna do poznawania i uczenia się nowych rzeczy. Świetnie, by miała ona również wrodzony talent – wrażliwość na światło, kolor czy urodę oraz wyobraźnię plastyczną, jednakże nie jest to konieczne. Dobry fachowiec jest równie cennym specjalistą, jak naturalny talent.

Wybór profesjonalnej, dobrej w swoim fachu wizażystki może być wyzwaniem. Mamy jednak nadzieję, że dzięki wskazanym wyżej poradom, uda ci się znaleźć wykwalifikowaną i świetną makijażystkę.


Następny artykuł » zamknij

1% podatku - jak to działa?

Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag wizażystkatag komunikat firmy
To warto przeczytać

fot. Chce.to











fot. spiber.de



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Październik 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Serwisy specjalne: