Płacę kartą

17-12-2018, 08:39

Internet unowocześnił każdy aspekt naszego życia, poczynając od zdobywania przyjaciół i ludzi o podobnych zainteresowaniach na portalach społecznościowych, na lodówkach, które mówią nam, jakich artykułów spożywczych w nich brakuje, a następnie dokonując za nas zakupów. Również rynek usług finansowych wszedł bardzo mocno w sferę internetu, a płatności za pomocą kart należą już do jednych z podstawowych funkcjonalności każdego banku.

mat partnera

O dziwo, nie wszyscy sprzedawcy zdołali się przekonać do korzystania z terminali płatniczych. Z reguły podnoszą oni jeden podstawowy argument przeciw: konieczność opłat i prowizji. Poniżej przedstawię zalety z oferowania tej formy płatności swoim klientom, które powinny przeważyć podczas decyzji o zakupie terminala płatniczego.

Klienci.

No właśnie, każdemu, kto handluje towarem głównie na nich zależy. W tej chwili niewielu z nas nosi przy sobie gotówkę, bo i po co? Pieniądze przechodzące z rąk do rąk są niehigieniczne, śmierdzą. Nieraz bierze mnie na wymioty gdy widzę stary, zużyty przebarwiony banknot. Dlaczego mam ich dotykać? Płatność kartą (o ile w sklepie jest w miarę szybki internet), to jedno kliknięcie. Gdy się spieszę, jest to dla mnie bardzo ważne. Drogi sprzedawco, jeżeli nie masz terminala, pójdę do sklepu obok.

Bezpieczeństwo.

Klienci którzy płacą kartą nie zostawiają gotówki. Ty jej nie musisz nosić do banku. Pieniądze są wirtualne, więc i nie ukradną ci ich w ciemnym zaułku. Raczej nie trafiają się rabusie z własnymi tabletami, żądający od ciebie przelewu na ich konto.

Psychologia.

Uwierzcie, klienci płacący kartą, będą robić statystycznie zakupy większej wartości. Dlaczego? To proste. Z reguły nie wiemy dokładnie, ile mamy na koncie, a gdy idziemy do sklepu spożywczego, nie sprawdzamy stanu konta. Orientujemy się mniej więcej co do kwoty i pielęgnujemy w sobie jedną podstawową obawę: stajemy w kolejce, pełnej ludzi, a tu nagle sprzedawczyni mówi, że nie mamy wystarczających środków na koncie. Stoimy zaczerwienieni, wszyscy się w nas wpatrują, a przed nami leży stos zakupów, za które nie jesteśmy w stanie zapłacić. Jeżeli wiemy, że nasze środki wynoszą „tysiąc coś”, to bez obaw atakujemy sklepowe półki. Podchodząc do kasy nie widzimy jak pieniądze nam uciekają. Przykładamy jedynie kartę do terminala. Jeżeli zaś wydajemy gotówkę, to wiemy dokładnie, ile jej mamy w portfelu, płacąc skupiamy się bardziej na tym, ile jej zostanie i ciężej nam się z nią rozstać, widząc jak jej ilość topnieje.

Twój cenny czas.

Mój znajomy, który prowadzi niewielki sklep spożywczy, wskazuje właśnie na ten aspekt jako największą korzyść z korzystania z terminala. Liczenie pieniędzy z utargu zajmowało mu około pół godziny dziennie. Teraz podobno wyrabia się w 5 minut, bo większość transakcji przelicza za niego terminal. Jako, że sumy na paragonie, ze względu na ceny towarów, mają zazwyczaj „końcówki”, prosił klientów o drobne. Widzieliście kiedyś klienta, który szuka drobnych? Dla sprzedawcy lub dla osoby stojącej za nim w kolejce trwa to eony lat. Niekiedy osoby te wychodzili z tych kolejek. Postanowił zaopatrzyć się więc w drobne z banku. Co drugi dzień chodził stanąć w kolejce do okienka celem rozmienienia pieniędzy. I znów marnował czas, a że jest on dla niego cenny, nie tracąc go już, wszedł na stronę https://www.escsa.pl/terminal_platniczy, zamówił instalację terminala, co kosztowało go jedynie trochę czasu, w dodatku jednorazowo i od dziś jest szczęśliwszym człowiekiem.

Korzyści jakie wymieniłem powyżej nie są być może bardzo odkrywcze, ale często zapominamy o nich, skupiając się jedynie na cenach prowizji za płatności przy użyciu terminala płatniczego.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***

Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmytag karta płatnicza
To warto przeczytać

fot. Pracuj.pl














RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Styczeń 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Serwisy specjalne:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2019 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.