Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Personalizacja atutem telewizji internetowej WP

21-10-2008, 01:01

Personalizacja, platforma wideo agregująca materiały multimedialne, nowy layout, nowy system emisji, zwiększona rozdzielczość ekranu wideo i intuicyjny system nawigacji - to niektóre cechy odnowionego serwisu WPtv, telewizji internetowej portalu Wirtualna Polska.

Nowy serwis WPtv został oparty na czterech odrębnych sekcjach: kanałach tematycznych, programach autorskich tworzonych przez redakcję WPtv, produkcjach pozyskanych od internautów oraz sekcji „na żywo” – uruchamianej na czas trwania wideoczatów lub emisji sygnału tradycyjnych telewizji strumieniujących w Sieci.

- Oferowana przez nas telewizja WPtv staje się pomału wszechstronnym medium, które znacząco wybiega poza obecne standardy w Polsce – chwali projekt Grzegorz Tomasiak, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski. - Naszym celem strategicznym jest utrzymanie pozycji lidera wśród internetowych platform oferujących legalny i darmowy kontent wideo w polskim internecie. Chcemy być także pionierem w dziedzinie implementacji kontentu wideo generowanego nie tylko na potrzeby Sieci, ale dystrybuowanego również poza internetem.

Przy projektowaniu nowej odsłony serwisu, architekci portalu kierowali się przede wszystkim założeniem, aby docelowo WPtv przyjęło postać platformy wideo agregującej kontent multimedialny dostępny w całym portalu. Każdy z dziesięciu dostępnych obecnie kanałów tematycznych (Showbiznes, News, Sport, Film, Teledyski, Rebel, Lifestyle, Biznes, Moto, Gry) – podzielony został na tzw. „subkanały tematyczne” umożliwiające użytkownikom efektywne wyszukiwanie najbardziej interesujących produkcji wideo. Ważną zmianą jest też całkowite odejście od ramówki ustalanej dobowo, na rzecz playlisty („Hity na Dziś”) składanej przez redakcję z najświeższych oraz najciekawszych materiałów wideo dla danego obszaru tematycznego.

- To, że mam w samochodzie radioodtwarzacz CD, nie oznacza, że będę cały czas słuchał przygotowanych przez siebie „składanek”. Włączę też radio, bo lubię być zaskakiwany nowościami. Analogicznie jest z playlistami na kanałach WPtv. – wyjaśnia Łukasz Skalik. – Wybiegamy krok dalej, bo dajemy naszym użytkownikom możliwość pominięcia lub dodania audycji do własnej playlisty - dodaje.

W nowej WPtv użytkownicy mogą decydować, czy chcą oglądać telewizję poprzez kanały tematyczne czy poprzez konkretne audycje. Jak wyjaśniają przedstawiciele serwisu, użytownicy mają przy tym pełną dowolność wpływania na to, co i kiedy chcą zobaczyć.

Dla widzów, którzy aktywnie chcą się włączyć w proces tworzenia WPtv dedykowana jest sekcja „Wasze produkcje”. Jednakże tylko wybrane osoby, które posiadają prawa autorskie do produkcji i wyrażą zgodę na ich publikację, zostaną zaproszone do umieszczenia swoich materiałów w WPtv. Co istotne, w przyszłości do serwisu ma zostać wprowadzony model dzielenia się przychodami z emisji reklam przy najpopularniejszych i najwyżej ocenianych produkcjach wideo nadesłanych przez internautów.

- Bardzo duży nacisk położyliśmy na wybór takiej technologii, która potrafi w sposób elastyczny dostosować się do możliwości technicznych naszych odbiorców – mówi Tomasz Fijałkowski, kierownik zespołu IT pracującego nad serwisem.

Wśród zasadniczych zmian wymienić można m.in.: dywersyfikację jakości obrazu, czyli możliwość oglądania produkcji w lepszej jakości optycznej w zależności od przepustowości łącza, którym dysponuje użytkownik; możliwość przeglądania zawartości produkcji wideo z poziomu archiwum bez konieczności ich odtwarzania; możliwość osadzania dowolnej produkcji na zewnętrznych stronach WWW poprzez wklejanie linku z kodem.

Zadbano też o najmłodszych internautów, wprowadzając wyraźne oznakowanie produkcji drastycznych lub niecenzuralnych oraz całkowicie rezygnując z kontentu erotycznego na rzecz audycji o wydźwięku edukacyjnym.

Wideo w telewizji Wirtualnej Polski od niedawna śledzić można również w ramach platformy YouTube i w systemach typu POS-TV. Internetową telewizję Wirtualnej Polski pod adresem wp.tv ogląda dziennie średnio ponad 170 tysięcy unikalnych użytkowników pobierających w sumie miesięcznie 35 terabajtów danych.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: informacja prasowa