Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ostatnia szansa na udział w projekcie Biznes w Niemczech

25-05-2014, 13:25

Tylko do końca maja br. trwa konkurs Biznes w Niemczech, w którym polskie firmy mogą wygrać udział w wizycie studyjnej do Niemiec. Wystarczy nakręcić 3-minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Jurorzy podpowiadają, na co zwrócą szczególną uwagę.

Co zyskają zwycięzcy? 

Dzięki projektowi Biznes w Niemczech polskie innowacyjne projekty będą miały szansę na zagraniczną ekspansję. W wyniku projektu uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z działalnością w strefie euro oraz poznają mechanizmy rynkowe zarówno w Polsce, jak i w Niemczech.

- W czerwcu jury konkursu wyłoni autorów 5 najlepszych pomysłów, których zaprosimy na wyjazd studyjny do Monachium – opowiada Justyna Gaj, koordynator projektu. Nagrodą główną jest zaproszenie do udziału w trzydniowej wizycie studyjnej w Monachium. Organizatorzy pokrywają koszty transportu, noclegów, tłumacza oraz organizują interesujące biznesowe spotkania z praktykami na terenie Bawarii.

- Ten konkurs to wielka szansa dla 5 firm, które już niedługo będą próbować swoich sił na najbardziej dojrzałym rynku Europy. By w pełni mogły przygotować się i wykorzystać czas spędzony w Niemczech, ufundowaliśmy dla każdego laureata 3-miesięczny pakiet usług w akceleratorze biznesu Business Link, gdzie pod okiem praktyków będą mogli doprecyzować swoje oczekiwania i dopasować produkt do tego rynku - mówi Aureliusz Górski, Dyrektor Zarządzający Business Link.

Wgryź się w biznes z PizzaPortal.pl

Zgłodniałeś, pracując przy swoim startupie? Mamy dla Ciebie kod rabatowy, który upoważnia do 10 zł rabatu, jeśli zamówisz za minimum 30 zł. Kliknij w KOD RABATOWY od PizzaPortal.pl, by odebrać zniżkę. Kod jest ważny do 31.05.2014 do godz. 23:59 w restauracjach, gdzie można płacić online.

 

Jak nagrać konkursowy filmik

Aby wziąć udział w projekcie, należy nagrać krótki filmik z prezentacją swojego pomysłu lub usługi, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik należy wysłać, korzystając z formularza zamieszczonego na stronie bizneswniemczech.pl.

Filmik nie powinien być dłuższy niż 3 minuty. Powinien natomiast odpowiadać na poniższe pytania:

  1. Co to za projekt/produkt/usługa?
  2. Jakie potrzeby zaspakaja?
  3. W czym jest innowacyjny?
  4. Jaka jest konkurencja?
  5. Czym się wyróżnia na tle konkurencji?
  6. Do kogo kierujesz projekt/produkt/usługę?
  7. Stopień zaawansowania prac.
  8. Kanały dystrybucji i sprzedaży.
  9. Polityka cenowa.
  10. Dlaczego właśnie Ty powinieneś pojechać z nami do Monachium?

Jak będą oceniać jurorzy?

Jurorzy będą oceniać filmiki według tych samych kryteriów formalnych, natomiast każdy z nich będzie zwracał dodatkowo uwagę na elementy bliskie ich doświadczeniom. Dariusz Żuk szczególnie będzie zwracał uwagę na skalowalność projektu i jego potencjał globalnej ekspansji. Jego zdaniem bardzo ważne są dotychczasowe doświadczenia i osiągnięcia teamu tworzącego dany startup.

- W procesie oceny projektów konkursowych szczególną uwagę zwrócę na ich innowacyjność i nowatorstwo. Ważne, aby pomysły uczestników były przemyślane i możliwe do realizacji z biznesowego punktu widzenia. Nieodzownym składnikiem powodzenia są również pasja i zaangażowanie w realizowany projekt – podkreśla Edward Tomasz Połaski

Natomiast dr Grażyna Strzelecka zwróci szczególną uwagę na to, czy oferowany produkt/usługa ma szansę zaistnieć i przebić się na rynku niemieckim. Ważne dla mnie będzie, czy to propozycja mogąca konkurować z ofertą niemiecką i ofertą międzynarodową na rynku niemieckim. A może wśród nadesłanych filmów znajdzie się coś na tyle innowacyjnego, że okaże się w Niemczech nieznane? Zobaczymy! – opowiada jurorka konkursu.

Dla Polski Niemcy są od ponad 20 lat największym partnerem handlowym. Z punktu widzenia Niemiec Polska znajduje się na 9 miejscu jako odbiorca niemieckich towarów i na 11 pozycji jako eksporter do Niemiec.

Szczegóły na stronie: bizneswniemczech.pl

 

Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!

Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl

Nie chcesz przegapić porad oraz wiadomości dla początkujących przedsiębiorców? Zapisz się na newsletter dla startupów:







Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *