Ostatni „Twój Weekend” po raz pierwszy antyseksistowski

08-03-2019, 20:04

Od piątku 8 marca w kioskach oraz na stronie internetowej periodyku dostępny będzie ostatni w historii numer polskiego czasopisma erotycznego „Twój Weekend” – tym razem jako zupełne przeciwieństwo tego, czym magazyn był przez ostatnie 27 lat.

W grudniu wystawiono na sprzedaż jedno z najstarszych polskich pism erotycznych. Agnieszka Siuzdak, dyrektor pionu Gazeta.pl twierdzi, że natychmiast podjęto decyzję, żeby je kupić. I zamknąć. Chodzi tu o symboliczny koniec epoki uprzedmiotowienia kobiet. W ostatnim numerze „Twojego Weekendu” nie będzie więc roznegliżowanych zdjęć i seksistowskich tekstów. Będą za to materiały o sile, mądrości i pięknie. Zadbały o to utalentowane redaktorki, autorki i fotografki oraz równie zdolni redaktorzy i autorzy. Twórcy mają nadzieję, że właśnie taki „Twój Weekend” będzie głosem w ważnej dyskusji o potrzebie równości. 

Ostatni „Twój Weekend” to historie kobiet i mężczyzn, przedstawione w artykułach, wywiadach i felietonach. Magazyn składa się z 48 stron autentycznych, poruszających treści, dla każdego, bez względu na płeć. Wśród autorów znaleźli się m.in. Rikha Sharma Rani, dziennikarka współpracująca m.in. z „New York Times”, Maria Rotkiel, terapeutka i psycholożka, oraz Rafał i Tymek Bryndalowie, Miłosz Brzeziński czy Rafał Madajczak.

W ostatnim wydaniu „Twojego Weekendu” zachowane zostały znane dotychczasowym czytelnikom sekcje i rubryki, takie jak: Dossier, Pozycje, Plakat czy Komiks, by w przewrotny sposób nadać im zupełnie nowe znaczenie. W wyjątkowej sesji okładkowej autorstwa Weroniki Ławniczak z Papaya Films wzięły udział Ewa Kasprzyk, Orina Krajewska i Joanna Jędrzejczyk. Redaktorkami prowadzącymi ostatniego wydania „Twojego Weekendu” zostały Marzena Szkolak i Magda Karpińska; 

Inicjatorami i pomysłodawcami akcji są Gazeta.pl i VMLY&R Poland, a jej głównymi partnerami firmy Mastercard i Bank BGŻ BNP Paribas, które angażują się w działania wspierające kobiety oraz wdrażają w swoich organizacjach strategie równościowe. Wavemaker odpowiada za media, współpracę z influencerami oraz wsparcie kreatywne projektu. Produkcję wizualną contentu realizuje Papaya Films. Projekt wspiera także Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką. 

Od 8 marca ostatni „Twój Weekend” w nakładzie 20 tysięcy sztuk dostępny będzie przez trzy miesiące w salonikach prasowych oraz w salonach sieci Empik. Jego wersję elektroniczną można kupić poprzez stronę Twojweekend.pl. Cena wydania to 9,99 zł.

Akcji towarzyszy kampania reklamowa, która swoim zasięgiem obejmuje nośniki reklamy zewnętrznej, kina, radio, prasę i Internet (serwisy internetowe i media społecznościowe, m.in. Facebook, Instagram). 

Źródło: VMLY&R


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy