Opóźnił się lot? Bagaż jest uszkodzony? Przeczytaj, co robić w takich sytuacjach

19-07-2018, 13:19

Opóźnione lub odwołane loty i zaginione ewentualnie uszkodzone bagaże to najczęstsze problemy, jakie przytrafiają się nam w czasie podróży samolotem. Europejskie Centrum Konsumenckie zachęca do korzystania z przydatnych narzędzi, dzięki którym można dowiedzieć się za co przysługuje nam odszkodowanie i jak można egzekwować swoje prawa.

Pasażerowie często skarżą się do ECK, że nie otrzymują od linii lotniczej informacji nt. praw jakie im przysługują. W tym celu powstał kalkulator praw pasażera. Wystarczy wprowadzić nazwę lotniska, z którego miał miejsce wylot oraz miejsce docelowe, a program na podstawie odległości „obliczyć” kwotę odszkodowania (250, 400 lub 600 euro), do której możemy być uprawnieni w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu. Ponadto wskaże on, jakie mamy prawa i terminy na złożenie reklamacji, gdy bagaż zaginął lub został uszkodzony.

Gdy wiemy już jakie nam prawa przysługują, kolejnym krokiem jest złożenie reklamacji. Zdarza się, że znalezienie formularza skarg na stronie przewoźnika trwa dłużej niż samo opóźnienie lotu, dlatego wielu pasażerów rezygnuje z dochodzenia swoich roszczeń. Aby temu zapobiec przygotowano zestawienie formularzy reklamacyjnych najpopularniejszych, europejskich linii lotniczych. Chcesz wysłać reklamację? Formularze skarg europejskich linii lotniczych znajdziesz tutaj.

Możesz też skorzystać z bezpłatnej aplikacji ECC-Net Travel, która została opracowana jako towarzysz podróży po Unii Europejskiej, Islandii oraz Norwegii. Konsumenci za jej pośrednictwem mogą skorzystać z informacji na temat przysługujących im w określonej sytuacji praw oraz typowych dla danego kraju wyrażeń i zwrotów. Wystarczy wybrać swój kraj oraz cel podróży, a następnie wskazać rodzaj sytuacji, w której się znaleźliśmy (np. problemy z lotem, bagażem). Aplikacja pozwala określić prawa konsumenta w Twoim własnym języku i dokona tłumaczenia na język kraju, w którym się znajdujesz (bezpośrednie tłumaczenie na 25 języków).

W przypadku problemów z zagraniczną linią lotniczą o pomoc i poradę można się zgłosić również do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.