Opera przejmuje sieci reklamy mobilnej

16-02-2012, 21:26

Opera Software ogłosiła przejęcia Mobile Theory Inc. i 4th Screen Advertising, Ltd., mające na celu rozszerzenie oferty dla reklamodawców i wydawców oraz dotarcie do klientów poprzez mobilny internet i aplikacje na wszystkich platformach mobilnych. Opera oferuje całościowe rozwiązania reklamowe dla mniej zaawansowanych telefonów i smartfonów działających na takich platformach, jak Android, Blackberry, Java czy Symbian.

Przejęcia mają umożliwić Operze skuteczniejsze spieniężenie ruchu sieciowego generowanego przez przeglądarki Opera Mini i Opera Mobile. Dzięki przeglądarce mobilnej Opera obsługuje miesięcznie ponad 160 mln aktywnych użytkowników, którzy przeglądają ponad 100 mld stron i konsumują ponad 16 petabajtów danych według stanu na grudzień zeszłego roku.

Mobile Theory to sieć reklamy mobilnej skupiona na amerykańskim rynku reklamowym. Firma posiada siedzibę w San Francisco i biura w Nowym Jorku, Chicago, Los Angeles i Seattle. Z kolei 4th Screen Advertising to sieć reklamy mobilnej z siedzibą w Londynie, skupiona na dostarczaniu reklamy mobilnej w Europie.

Czytaj też: DartTrax: zarób na stronie na Facebooku

- To kolejny krok Opery w tworzeniu jeszcze bardziej dochodowego ekosystemu mobilnego. Dwa lata temu ogłosiliśmy przejęcia AdMarvela, który urósł do rangi światowego lidera w dziedzinie dostarczania wydawcom platformy mobilnej reklamy. W zeszłym roku Opera wygenerowała 200 mln dolarów z zysków od wydawców - powiedział Lars Boilesen, prezes Opera Software.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930